چرا برای معاینه ویروس کرونا هزینه دریافت می‌شود؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه معاینات تشخیص «کرونا» رایگان است، گفت: افراد برای انجام معاینات رایگان ابتلا به کرونا به خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدمهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در پاسخ به این سوال که" چرا برای معاینه ویروس کرونا هزینه دریافت می‌شود؟" گفت: افراد جامعه در صورت مشاهده هر گونه علائم نظیر تب و سرماخوردگی شدید برای انجام معاینات به خانه‌های بهداشت مناطق مراجعه کنند در آن زمان در صورت تشخیص علایم مشکوک به کرونا به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 بیمارستان تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات بستری به افراد احتمالی مبتلا به کرونا در نظر گرفته‌اند،گفت: 6 بیمارستان در شهر تهران در حال آماده‌باش هستند.

گویا با بیان اینکه در فرودگاه‌ها نیز مردم می‌توانند برای دریافت خدمات بهداشتی به خانه‌های بهداشت مستقر در فرودگاه مراجعه کنند، گفت: این خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: صرفاً مراجعه افراد به مراکز درمانی و انجام چند آزمایش به معنای آزمایش و تست ابتلا به کرونا نیست و هزینه این آزمایش‌ها باید پرداخت شود در صورت تشخیص مورد مشکوک مبتلا به کرونا، فرد به بیمارستان‌های معین ارجاع داده شده و انجام تست‌ها و آزمایش‌های ابتلا به کرونا رایگان انجام خواهد شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1061134

وب گردی

وب گردی