طرح شبکه مسائل دانشگاه در راستای کارآفرینی دانشجویان ایجاد می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حرکت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب را نیازمند ایجاد شبکه مسائل دانشگاه بیان کرد و افزود: باید گام به گام با شناسایی مسائل و بهره گیری از توانمندی هایمان در جهت بهبود فرآیندهای موجود در مجموعه دانشگاه و ترسیم آینده آن حرکت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، اسماعیل خیرخواه هدف از اجرای طرح ایجاد شبکه مسائل دانشگاه را در راستای رویکرد و ماموریت جدید دانشگاه در تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله، کارآفرین و ارزش آفرین عنوان کرد و گفت: معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تصمیم دارد با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی اعضای هیات علمی و بهره گیری از تجربه و مهارت کارکنان خدوم دانشگاه و دانشجویان نسبت به حل مسائل و مشکلات دانشگاه از طریق ایجاد این شبکه اقدام نماید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه در دهه چهارم حیات خود به رشد و توسعه های کمی و کیفی قابل توجهی دست یافته است اما در برخی موارد این توسعه و گسترش موجب بوجود آمدن مسائل و چالش هایی شده است که سرعت رشد و تحول دانشگاه را با کندی مواجه نموده است، افزود: مسئله بیانگر وضع موجود و مطلوب است و حرکت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب نیاز به ایجاد شبکه مسائل دانشگاه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه مسائل دانشگاه باعث بوجود آمدن فضای مشارکتی در دانشگاه می شود، در گام نخست از تمامی حوزه های معاونین و روسای دانشکده ها خواست تا ضمن بررسی حوزه فعالیت خود نسبت به تکمیل فرم RFP و ارسال به معاونت پژوهش و فناوری اقدام کنند.

خیر خواه با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی از جمله نیروی انسانی ماهر و با تجربه است؛ خاطر نشان کرد: فرم ها و اطلاعات دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و با همکاری حوزه های مربوطه اولویت بندی خواهد شد و موضوع در قالب فراخوان طرح های پژوهشی داخلی، عناوین پایان نامه های کارشناسی ارشد، رساله های دکتری و یا در قالب مسابقات علمی و پژوهشی با بهره گیری از توانمندی های اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان اقدام به ارائه راه حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اولین فراخوان این طرح است، اظهارداشت: این روند همچنان ادامه یافته و هر 6 ماه یکبار نیز تکرار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061147

وب گردی

وب گردی