تجمع و درگیری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر/ معترضان برنامه و هدف مشخصی نداشتند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: روز گذشته اخباری منتشر و اینگونه وانمود شد که انتظامات دانشگاه به دانشجویان حمله کرده که واقعاً این‌طور نبوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ عده‌ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز گذشته تجمعی تشکیل دادند که ظاهراً مجوز نداشته و طبق اخبار، برخوردهای فیزیکی نیز صورت داده و تجمع‌کنندگان برخی از کادر دانشگاهی را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

سیاوش خرسندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که محور اصلی خواسته‌های دانشجویان معترض چه بوده است، گفت: برنامه‌ریزی خاصی نداشتند و حرف‌های مختلفی زدند؛ از اعتراض به روند انتخابات تا گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرنشینان هواپیمای مسافربری اوکراینی و جهت خاصی در تجمع روز گذشته مشخص نبود.

وی درباره تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: روز گذشته اخباری منتشر و اینگونه وانمود شد که انتظامات دانشگاه به دانشجویان حمله کرده که واقعاً این‌طور نبوده است.

خرسندی با اشاره به سوءاستفاده رسانه‌های معاند ادامه داد: هیچ حمله‌ای صورت نگرفته است. دانشجویان با خود بلندگو آورده بودند و انتظامات فقط سعی کرد بلندگو را از دست دانشجویان بگیرد تا دانشجویان صرفاً تجمع را ادامه ندهند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه بی‌احترامی به دانشجویان صورت نگرفت. دانشجویان چند لایه تشکیل داده بودند و اتفاقاً در همین کشمکش‌ها چند تن از انتظامات دانشگاه آسیب دیدند و به بیمارستان منتقل شدند.

خرسندی با تأکید بر اینکه دانشجویان معترض هیچ مجوزی برای تجمع نداشتند، بیان کرد: اصلاً درگیری رخ نداد و اخبار در فضای مجازی و رسانه‌ها وارونه منعکس شد. دانشجویان باید برای دریافت مجوز، درخواست بدهند و هیئت نظارت تأیید کند؛ اما هیچ درخواستی برای تجمع روز یکشنبه به ما ارائه نشد.

وی افزود: هیچ درخواستی برای برگزاری تریبون آزاد یا تجمع دریافت نکردیم. اگر درخواستی به دست ما برسد، بررسی می‌شود. در جریانات روز دانشجو، چهار تریبون آزاد به‌شکلی معقول و منطقی و بدون درگیری در سطح دانشگاه امیرکبیر برگزار کردیم و دانشجویان در فضایی باز و آزاد، صحبت کردند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: دانشگاه در تریبون آزاد، امکاناتی مانند بلندگو در اختیار دانشجویان قرار می‌دهیم تا حرف‌های خود را بزنند؛ اما هیچ درخواستی برای تجمع دیروز ارائه نشد. به‌یکباره جمعی بدون برنامه‌ریزی شکل گرفت و شعارهایی سر داده شد که مناسب نبود و حتی به استادان توهین کردند.

وی در پایان، درباره برخورد احتمالی با دانشجویان معترض تأکید کرد: باید گزارش واقعه را بررسی کنیم. هنوز گزارشی به دست من نرسیده است. اگر تخلف انضباطی صورت گرفته باشد، در روند خود بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061148

وب گردی

وب گردی