آموزش مهارت‌ مقابله با سیلاب به دانش‌آموزان

مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان به طور بالقوه در معرض سیلاب قرار می‌گیرند، در این راستا باید آموزش‌های خوبی در نظام آموزش کشور صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود امانی تهرانی در‌نشست خبری تمرین مواجهه صحیح با سیلاب در مدارس که صبح امروز‌ در‌سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار‌شد، اظهار‌کرد: ۳ سال است کتاب‌جدیدی تحت عنوان انسان و محیط زیست در آموزش و پرورش تولید شده و ۷ مسئله محیط زیست را مورد توجه قرار داده است‌.

وی ادامه داد: اولین فصل کتاب به مسئله آب پرداخته است، باقی فصل‌ها شامل هوا، خاک، انرژی، تنوع زیستی، پسماند و گردشگری است.فصل اول کتاب انسان و محیط زیست به طور ویژه مورد توجه شرکت مدیریت منابع آب قرار گرفته است.


مشاور علمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: معلمان در زمینه فصل اول‌کتاب(آب)، توانمندسازی شده و کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برگزار‌شده است. همچنین آمارهای خوب در‌قالب اینفوگرافی برای معلمان و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.


وی اضافه کرد: امسال در فصل اول این کتاب به موضوع سیلاب متمرکز شده‌ایم، سازمان محیط زیست برای پشتیبانی از کتاب وبگاهی تحت عنوان ensanzist.ir در نظر گرفته که متون آموزشی و فیلم‌های متعددی بر روی سایت قرار گرفته است.

امانی تهرانی گفت: همه دانش‌آموزان به طور بالقوه در معرض سیلاب قرار می‌گیرند، در این راستا باید آموزش‌های خوبی در نظام آموزش کشور صورت گیرد. امسال تلاش می کنیم مفهوم بنیادی حریم و بستر رودخانه را به دانش‌آموزان منتقل و مهارت‌هایی در راستای مواجهه به خطر را به آنان منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: این آموزش‌ها از ۵ اسفند متمرکز بر کتاب انسان و محیط زیست در‌پایه یاردهم اجرا می‌شود، تمامی معلمان و دانش‌آموزان این پایه مجریان اصلی این اتفاق هستند. دانش‌آموزان پایه دهم و دوازدهم به طور غیر مستقیم در‌معرض‌ یادگیری خواهند بود، دانش‌آموزان نیز باید مسائل را به خانواده و اطرافیان خود منتقل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061150

وب گردی

وب گردی