لیگ امیدها نوید روزهای خوبی برای جودو می دهد

رئیس فدراسیون جودو گفت: خوشحالم که لیگ امیدها تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته است و تیم ها با انگیزه بالا در این میدان حاضر شدند.

آرش میراسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش ایسکانیوز اظهار داشت: روز پنجشنبه شاهد مبارزات خوبی در بخش لیگ امیدهای المپیک بودیم و جودوکاران با انگیزه بالایی در این بخش به روی تاتامی رفتند. این موضوع نوید روزهای خوبی را برای جودوی کشورمان در آینده می دهد.
وی ادامه داد: اینکه نفرات جوان و امیدهای جودو فرصت این را پیدا می کنند که در کوران مسابقات باشند و فضای مبارزات حرفه ای را تجربه کنند به بالا رفتن سطح کیفی جودو کمک می کند و مطمئن باشید ثمرات این اتفاق را در آینده خواهید دید.


رئیس فدراسیون جودو عنوان کرد: تصمیمان این بود که لیگ ها را در اوایل نیمه دوم سال استارت بزنیم اما به دلیل مشکلاتی همچون تعلیق شرایط برای انجام این کارمهیا نشد اما به هر صورت با وجود تمام مشکلات مسابقات را آغاز کردیم. با وجود کناره گیری اسپانسر مسابقات شرایط واقعا دشوار شد اما فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا هزینه ها را تامین کند و تاتامی رقابت ها بالاخره پهن شود.


میراسماعیلی گفت: در سوپر لیگ هم با مشکلاتی روبرو شدیم ولی به هر حال این پیکارها نیز با 5 تیم آغاز شد. ابتدا در با 6 تیم قرعه کشی انجام شد اما متاسفانه دو تیم به دلایلی که خودشان داشتند انصراف دادند. اتفاقا یکی از تیم ها نیز اسپانسر مسابقات نیز بود که با کناره گیری اش کار را کمی سخت کرد اما همانطور که اشاره شد فدراسیون اجازه نداد که این اتفاق در روند استارت لیگ تاثیرگذار باشد.


او تصریح کرد: کناره گیری دو تیم سوپرلیگی باعث شد تا برخی جودوکاران نامدار و حتی ملی پوش بدون تیم بمانند. برخی از آنها جذب تیم های حاضر شدند و متاسفانه برخی از آنها نیز به نوعی امسال فرصت حضور در مسابقات را پیدا نکردند. به هر صورت در سال آینده سازمان لیگ باید تمهیداتی بیاندیشند و به نوعی برای حضور تیم ها تضمین های لازم گرفته شود تا دیگر شاهد وقوع اتفاق مشابه نباشیم.


قهرمان پیشین جودوی دنیا در پایان افزود : امیدوارم در هفته های آینده شاهد ادامه برگزاری خوب مسابقات باشیم و در سال آینده نیز سازمان لیگ تلاش کند تا مسابقات را در اوایل نیمه دوم سال و با تیم های بیشتری در سوپر لیگ برگزار کند. جودو پتانسیل بالایی در کشورمان دارد و باید شرایطی فراهم شود تا بهترین استفاده از پتانسیل موجود صورت بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061171

وب گردی

وب گردی