جا‌به‌جایی اعضای هیئت علمی در طرح تعاون دیده شده است/ به‌روزرسانی آمار آزمایشگاه‌ها تا پایان سال

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بخشنامه (طرح تعاون تجهیزات) بحث جا‌به‌جایی مواد شیمیایی و اعضای هیئت علمی نیز دیده شده است.

عبدالله محمدی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شبکه آزمایشگاهی دانشگاه باید به صورت منسجم تشکیل شود و با شبکه‌های آزمایشگاهی دیگر در کشور نیز ارتباط برقرار کند؛ در همین راستا ساماندهی و تمرکز آزمایشگاه‌ها تا پایان سال در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال این است که بتواند از پتانسیل و ظرفیت‌های خود برای رفع نیازها و مسائل کشور استفاده کند. یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند در اختیار صنایع و سازمان‌های کشور قرار بگیرد، ظرفیت مراکز آزمایشگاهی است. در صدد هستیم تا پایان سال، آمار آزمایشگاهی مستقر در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به روز کنیم. به طور مثال دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تجهیزات خود را در یک مجتمع آزمایشگاهی متمرکز کرده است؛ در استان اصفهان قرار است تا آزمایشگاه‌های ساهای خود را تکمیل کرده و به ما آمار ارائه دهند.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که آزمایشگاه‌های دانشگاه به دو بخش ساها و ساتا تقسیم شده است، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های ساها آزمایشگاهی آموزشی یا آزمایشگاهی آموزشی و تحقیقاتی هستند. سامانه ساتا شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است که در آن آزمایشگاه‌های عضو دارای ظرفیت‌های ساختاری، تجهیزات لازم و نیروی انسانی متخصص برای تبدیل شدن به آزمایشگاه‌های مرجع هستند.

او با تاکید بر این که ساتا آزمایشگاهی تحقیقاتی است اضافه کرد: به آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، آزمایشگاه‌های ISO/IEC 17025، آزمایشگاهای مرکزی و آن‌هایی که بیس کارشان تحقیقات دانشجویی و یا اعضای هیئت علمی است، آزمایشگاه ساتا گفته می شود. آمار جدید این آزمایشگاه‌ها را به زودی جمع بندی و تا پایان سال اعلام می‌کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره بخشنامه جابه‌جایی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی (طرح تعاون تجهیزات) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش از این نیز اعلام شده بود که هدف از این بخشنامه شناسایی تجهیزات مازاد و بلااستفاده در واحدهای دانشگاهی و فعال کردن آن‌ها است. اما در این بخشنامه بحث مواد شیمیایی و اعضای هیئت علمی نیز دیده شده است.

او توضیح داد: جا به جایی اعضای هیئت علمی همراه با تجهیزات نیز در این بخشنامه دیده شده است؛ در واقع از نظر ما در طرح تعاون امکان جابه جایی هیئت علمی نیز وجود دارد. به طور مثال یک عضو هیئت علمی که با یک دستگاه کار می کند می‌تواند به همراه دستگاه مورد نظر به واحد دانشگاهی دیگری منتقل شود.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گاهی اعلام می‌شود که امکان جا به جایی و انتقال یک دستگاه به شرطی ممکن است که عضو هیئت علمی متخصص نیز با آن دستگاه منتقل شود. در چنین شرایطی ما موافقت می کنیم و سپس باید موافقت‌های مربوطه از استان نیز برای این جا به جایی اخذ شود.

محمدی در پایان گفت: جا‌به‌جایی مواد شیمیایی و تجهیزات مصرفی نیز شامل حال این بخشنامه می‌شود. به طور مثال ممکن است تاریخ مصرف مواد شیمیایی آزمایشگاه‌ها در حال تمام شدن باشد و آزمایشگاه‌های دیگر تمایل به استفاده از این مواد شیمیایی داشته باشند. در چنین شرایطی تاکید کردیم این جا به جایی نیز در دستور کار قرار داده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061190

وب گردی

وب گردی