مجلس قوی دولت را به کار وادار می‌کند

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوی فرصتی را فراهم می‌کند تا بدنه خادم دولت را به کار وادار کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز احسان خاندوزی نامزد یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران گفت: مجلس در سال‌های اخیر ضعیفتر شده است و با شروع تحریم‌های شدید اقتصادی دیدیم تدابیر اقتصادی دولت چه قدر ضعیف بود و حتی اصلاح قیمت انرژی هم بسیار نامناسب بود.

وی تصریح کرد: مجلس نیز در این روندها نقش آفرینی خوبی نداشت چه در فجایع اقتصادی سال ۱۳۹۷ و در اتفاقات اخیر مجلس عملکرد خوبی نداشته است. مسئله آبان ۱۳۹۸ معلول تصمیمات مجلس بود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوی فرصتی را فراهم می‌کند تا بدنه خادم دولت را به کار وادار کند تا در یک سال و نیم آینده از ترکیب مجلس قوی با دولت ضعیف سفره مردم و بی ثباتی اقتصاد و یا اصلاح ساختار بانکداری روند بهتری پیدا کند.

خاندوزی تصریح کرد: معیارهای تخصصی در انتخاب پررنگ تر باشد امید است مجلس آینده قوی‌تری نسبت به این مجلس شکل بگیرد و از زمان باقی مانده برای سازندگی استفاده کند و روند رو به وخامت شاخص‌های اقتصادی با بهبود مواجه شود.

خاندوزی درباره اصلاح روند بودجه ریزی کشور گفت: نظام بودجه ریزی که جزو ارکان هر اقتصادی است سالها بدون تغییرات ساختاری و همراه با عیب‌هایی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: انحرافات بودجه بسیار جدی است سیاست محرکی نیست و دامنه سیاست‌های دولت در این حوزه بسیار محدود است. اصلاح باید از طریق دولت شروع شود و مجلس رکن الزام این نهاد وارد کار شود.

کاندیدای انتخابات مجلس گفت: مجلس باید به سرعت از دولت برای اصلاحیه برخی قوانین وارد عمل شود تا شروعی برای اقدامات دیگر باشد.

خاندوزی گفت: حرکت به سمت بودجه‌های مبتنی بر گزارش‌های پیوست یکی از اقدامات مهم است. بودجه ریزی میان مدت در کشورهایی به الزام تبدیل شده است.

وی گفت: برای سیاست گذاری پولی باید برنامه داشت. باید دید چه کسی نظر می‌دهد.

کاندیدای انتخبان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های پولی در شورای پول و اعتبار توسط افرادی تامین می‌شود که هیچ تخصصی ندارند. باید به سمتی رفت که نهادی تخصصی برای این حوزه تصمیم بگیرد. این نهاد باید استقلال خود را نیز حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061196

وب گردی

وب گردی