نظام بودجه‌ریزی کشور مشکل دارد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کشوری که استکبار ستیز تعریف شده باید برنامه بودجه نیز در این راستا تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز مهدی موحدی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد٬ گفت: زمانی انقلابی صورت می‌گیرد که ساختارهای نامناسبی شکل گرفته و مردم سعی می‌کنند شرایط رو به سامانی به وجود آورند. بعد از انقلاب نیز باید کنار هم باشند و قواعدی را ایجاد کنند که اوضاع خوبی به وجود آورند اما اگر این کار بدون اندیشه‌ورزی درستی باشد اتفاق بدی می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقاتی رخ می‌دهد که مناسباتی موافق سران ثروتمند شکل می‌گیرد که برای مردم خوب نیست.

موحدی درباره نظام بودجه ریزی گفت : این نظام نظامی قجری و‌ پهلوی است و هیچ نوآوری در آن عرصه نداشتیم.

وی تصریح کرد: کشوری که استکبار ستیز تعریف شده باید برنامه بودجه نیز در این راستا تعریف شود. نظام بودجه درآمدها و هزینه‌ها دارد که در هزینه‌ها صرف بودجه عمومی و شرکت‌ها می‌شود.

موحدی گفت: رفع مشکل بودجه نظام مبتنی بر عملکرد باید در بودجه ریزی شرکتی اعمال شود. بودجهبه سمت درآمدها نیز نرفتیم تا فکر اساسی برای آن شود تا به طور مثال کمبود فروش نفت برای ایران معضل نشود.باید راهکارهای در نظام مالیاتی دیده شود.

موحدی درباره بیکاری گفت: برخی از موضوعات مثل اشتغال از جنس معلول هستند یعنی حاصل سازو کارهای خاصی هستند که می‌توانند نتیجه دهند. باید در قواعد شکل دهنده آن به دنبالش گشت. اشتغال تنها به اصلاح فضای کسب و کار نیست.

وی تصریح کرد: مساعد شدن فضای کسب و کار یک بعد از کار است که محصول یک سازمان نییت بلکه باید بقیه قوانین نیز درست شود. نرخ بهره بالا ممکن است اقتصاد را قفل کند و اشتغال را تحت تاثیر قرار دهد.

وی درباره اشتغال آفرینی گفت: باید برای ورود کارآفرینان به حوزه تولید تسهیلاتی ایجاد کنیم و به سمت محدود سازی فعالیت‌های غیر مولد برویم .

انتهای پیام/

کد خبر: 1061198

وب گردی

وب گردی