عملکرد مجلس دهم در حوزه زنان قابل قبول نبود

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور گفت: از نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رفت تا با افق دید بهتری به مشکلات حوزه زنان و خانواده نگان می کردند؛ اما متاسفانه عملکرد قابل قبولی در این حوزه ندراند.

معصومه حکیمیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش و جایگاه زنان در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به نقش حیاتی که زنان در خانواده به عنوان مادر و همسر؛ در جامعه به عنوان شهروند و انسان ایفا می‌کنند، در محافل و عرصه‌های مختلف نقش آفرین و تاثیرگذار هستند. یکی از این عرصه‌ها حضور و تشویق به مشارکت در انتخابات است.

وی اضافه کرد: رفتار درست، منطقی و خردمندانه زنان در زمینه حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان داوطلب نمایندگی یا به عنوان رای دهنده بسیار سرنوشت‌ساز و مهم برای کشور است.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور بیان کرد: اگر زنان جامعه به تشخیص درستی درباره انتخاب اصلح کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برسند، افراد کار آمدتر، فرهیخته‌تر و خدوم تری را انتخاب خواهند کرد. همچنین زنان به عنوان مادر، همسر و خواهر خانواده خود را تشویق به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی کنند تا در ساخت آینده کشور در جهت پیشرفت مدنی و اجتماعی کمک شایانی شود.

به گفته حکیمیان، در تمام انتخابات‌ها اگر زنان تصمیم بگیرند که شور انتخاباتی ایجاد کنند، آنها قادر خواهند بود تا افرادی را که افکار و تصمیمات‌شان برای جامعه مفیدتر است انتخاب و به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان کشور مجلس شورای اسلامی را مسئول و تعیین کننده قوانین کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی برنامه‌های مصوب هر ساله را باید مورد نظارت و ارزیابی قرار دهد، هر چه جمع نمایندگان وفادار به نظام و آرمان‌های انقلاب و مردم وارد مجلس شوند، تصمیمات درست‌تری گرفته می‌شود.

وی درباره ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی دهم بیان کرد: بنده به عنوان یک فعال حوزه زنان توقعی که از نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی فعلی داشتم برآورده نشده است.

حکیمیان با بیان اینکه عملکرد مجلس دهم و نمایندگان خانم در حوزه زنان و خانواده قابل قبول و دفاع نیست، خاطر نشان کرد: از نمایندگان خانم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا با افق دید بهتری به مشکلات حوزه زنان و خانواده نگان می کردند و تصمیمات کارسازی برای بهبود شرایط زنان جامعه اخذ می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061201

وب گردی

وب گردی