فرهنگ‌سازی رسالت اصلی دانشگاهیان است

همزمان با میلاد فرخنده بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) "دفتر مشاوره دانشجویی همراز" در دانشکده فنی و مهندسی واحد کرمانشاه افتتاح شد.

با حضور فرهاد گلمحمدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و حجت الاسلام والمسلمین حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین و به همت نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان؛ همزمان با میلاد فرخنده بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) "دفتر مشاوره دانشجویی همراز" در دانشکده فنی و مهندسی واحد کرمانشاه افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی هدف از افتتاح این دفتر را ارائه خدمات مختلف مشاوره ای به دانشجویان اعلام کرد و افزود: دانشجویان می توانند در تمام روزهای هفته ساعت 10 تا 12 به این دفتر مراجعه و از خدمات مشاوره ای استفاده کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به این سئوال که چه خدمات مشاوره ای در این دفتر ارائه می شود بیان کرد: خدمات مشاوره ای تحصیلی، خانوادگی، ازدواج، عقیدتی، پاسخ به شبهات و احکام از جمله خدمات این دفتر است که توسط استادان دانشگاهی داخل و خارج دانشگاه ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه مراکز مشاوره ای در جامعه خاطر نشان کرد: از مهمترین آسیب های جامعه ما این است که مشاوره جایگاه اصلی خود را در جامعه نیافته است و باید بدانیم که مشاوره یک نیاز همگانی و استفاده از تجارب و آموخته های استادانی است که سال ها در مورد مسائل مختلف تجربه اندوخته اند و با ارائه آن موجب پیشرفت و حل مشکلات جامعه خواهند شد.

جلیلی ادامه داد: دانشگاهیان بیشترین تاکید را در فرهنگ سازی دارند و این رسالت اصلی آنان است پس کار کردن بر روی بحث مشاوره توسط جامعه دانشگاهیان یک نیاز اساسی است و باید در این مسیر رشد کنیم و ان شاء الله روزی برسد که در هر دانشکده یک مرکز مشاوره داشته باشیم.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه، هیئت رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده ها، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند و به میمنت و مبارکی میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، مریم اسلام پناه معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرمانشاه به عنوان اولین فرد وارد دفتر شده پس از این مراسم نیز دفتر مشاوره "همراز" به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061205

وب گردی

وب گردی