لباس تب نمای نوزادان با استفاده از نانو رنگدانه‌ها ساخته شد

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از نانو رنگدانه‌های هوشمند، لباس‌های تب‌نمایی را تولید کرده است که در صورت بروز تب در کودکان تغییر رنگ می‌دهد که این محصول به دو کشور کویت و عراق نیز صادر شده است.

پرستو حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لباس تب نمای نوزادان گفت: این محصول در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش نیز ارائه شد. این لباس سیستم رنگدانه‌ای قرمز با تغییر رنگ برگشت پذیر در دمای 37 درجه سانتیگراد وجود دارد.

او با بیان این که این لباس برای کودکانی که در دمای اتاق 25 درجه سانتی‌گراد هستند، پاسخ می‌دهد گفت: در صورتی که کودک در کنار سیستم‌های حرارتی باشد، ممکن است پاسخ ندهد. بر این اساس اگر تب نوزادان به‌زودی تشخیص داده شود، به‌راحتی قابل درمان است و این لباس به سادگی قادر است تب را به والدین کودکان اعلام کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بستان آباد با بیان این که این محصول به کشورهای کویت و عراق صادر شده است گفت: در ایران نیز در مرحله تولید هستیم؛ لباس تب نمای نوزادی که با استفاده از رنگ دانه‌ها ساخته شده به دما حساس است. به عبارتی در دمای بالای 37 درجه رنگ لباس سفید شده و این نشان دهنده تب نوزاد است.

به گفته حسن زاده این لباس برای نوزادان تا 18 ماه است. او توضیح داد: این لباس با استفاده از رنگ دانه‌ها رنگ رزی شده‌اند و دمای پایین 37 درجه رنگ طبیعی خود لباس را دارند. از این لباس حدود 400 لباس تولید کردیم و به کشورهای کویت و عراق صادر شدند اما در بحث سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه هستیم.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی که به همراه همسر خود محمدرضا معرفت سفیدان این محصول را تولید کرده است ادامه داد: در مرحله سرمایه گذاری اولیه مشکل داریم و اگر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در بحث سرمایه بتوانند کمک کنند می‌توانیم این محصول را تولید انبوه کرده و به کشورهای خارجی نیز صادر کنیم. در حال حاضر عراق و کویت برای خرید محصول درخواست دارند اما ما به دلیل نبود سرمایه نتوانستیم آن را تولید انبوه و صادر کنیم و نیازمند تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061215

وب گردی

وب گردی