استادان دانشگاه بخش مهمی از درگیری‌های ذهنی مسئولین را مرتفع می کنند

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد چهارمحال و بختیاری در جلسه همفکری با پلیس فتای استان گفت: شاهد یک اتفاق خوبی در حوزه فضای مجازی در دانشگاه هستیم. استادان با دانش، آموزش، تعامل و تجربه ای که در این حوزه دارند بخش اعظمی از درگیری های ذهنی ما در حوزه دانشجویی را مرتفع خواهند کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه اندیشه ورزی پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری و هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد که صبح دیروز در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد، گفت: ما شاهد یک اتفاق خوبی در حوزه فضای مجازی در دانشگاه هستیم. استادان با دانش، آموزش، تعامل و تجربه ای که در این حوزه دارند بخش اعظمی از درگیری های ذهنی ما در حوزه دانشجویی را مرتفع خواهند کرد.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، فضای مجازی اهمیتش از انقلاب اسلامی بیشتر است و صحبت حضرت آقا عمق مطلب را بیان می کند.

وی بیان کرد: همان طوری که در بحث دین هم اشاره و تاکید شده بحث تغذیه روح از تغذیه جسم مهمتر است. مخصوصا در عرصه ای که ما هستیم دشمن از هر طرف تهاجماتش را شروع کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هدف اصلی هم جوانان هستند. مخصوصا قشر دانشجو که یک قشر نخبه است و وقتی قشر نخبه در جامعه آسیب ببیند، کل جامعه به مراتب آسیب خواهد دید.

وی اظهار کرد: درخواست من این است که تجربیاتی که مسئولین پلیس فتا دارند در اختیار دانشگاه قرار دهند و اگر بشود یک کارگروهی از دانشگاه و نیروی انتظامی شکل بگیرد که آسیب ها شناسایی شود و بر اساس آن راهکارها، عملیاتی شوند و بتوانیم نتیجه مطلوبی بدست آوریم.

حجت الاسلام قاسمی نژاد گفت: در بحث فضای مجازی ما دو نوع برخورد می توانیم داشته باشیم یک برخورد سهل انگارانه و یک برخورد مدبرانه که از این مجموعه گزارشی که دوستان دادند، برداشت می شود که برخورد، برخورد مدبرانه است.

وی در پایان بیان کرد: پیشنهاد می شود بین دانشگاه و پلیس فتا تعامل افزایش یابد و با برگزاری کارگروه ها، آسیب ها شناسایی شوند و بر اساس آن برنامه مدونی که تعیین می شود بتوانیم بهره برداری مناسب را در این حوزه داشته باشیم و فضای مجازی را به یک فرصت برای همه تبدیل کنیم.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد، مساله امنیت است. امنیت تمام زیرساخت های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی را شامل می شود.

حجت الاسلام عباس دهقان افزود: زمانی که امنیت در یک جامعه وجود داشته باشد، ما می توانیم سرمایه گذاری کنیم. اگر امنیت وجود نداشته باشد، سرمایه گذاری کردن، ساختن بنا بر روی آب است و به سادگی از بین می رود. برای این که این امنیت برقرار شود، نهادهای مختلف ایجاد شده و هر کدام قسمتی از امنیت را به عهده گرقتند.

وی اظهار کرد: یکی از مجموعه هایی که وظیفه دارد، در حفظ امنیت تلاش کند بویژه بحث امنیت داخلی، نیروی انتظامی در جمهوری اسلامی ایران است. اهمیت امنیت در آموزه های دینی، به اندازه ای زیاد است که به همین لحاظ، خداوند در سوره قریش به آن اشاره کرده است.

رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یک پلیس کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران باید حقوقدان، جامعه شناس، روانشناس، آشنا به مسائل ترافیکی و دارای دانش اکتسابی باشد. همه اینها را در جامعه در عمل نشان می دهد.

وی اظهار کرد: آموزش به تنهایی کافی نیست بلکه در کنار آموزش تربیت سیاسی و دینی هم قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست اندیشه ورزی گفت: مقام معظم رهبری به استفاده از فرصت های فضای مجازی، آموزش های الکترونیک، تبادل فرهنگی و تبادل اعتقادی تأکید دارند و این مهم می تواند زمینه های اعتقادی برای افراد ایجاد کند.

مرتضی عسگری افزود: یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده کاربران ما در فضای مجازی حضور داشته باشند، تنوع طلبی است.

وی بیان داشت: کاربر هر نیازی که داشته باشد چه از لحاظ سنی، جنسیتی، اجتماعی و یا فرهنگی می تواند از فرصت های فضای مجازی استفاده کند.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در جامعه کنونی مهمترین تهدید در فضای مجازی بحث فرهنگی است که الان به شکل گسترده در حال انجام است.

وی گفت: فضای مجازی و فضای حقیقی در کنار هم هستند یا به تعبیر مقام معظم رهبری اصلا افرادی که یک فضای مجازی دارند زندگی می کنند و تنفس می کنند .

عسگری خاطرنشان کرد: برخی از روابط و ضوابط در فضای مجازی، منجر به سوء استفاده های اخلاقی و مالی از کاربران می شود.

وی افزود: هدف پلیس فتا در فضای مجازی اینست که سعی شده با دانشگاه ها خیلی روابط صمیمی داشته باشیم و بین پلیس و دانشجو اعتماد به وجود بیاوریم و دانشجویان به این نتیجه برسند که پلیس، قابل اعتماد است و تربیت تعالی و اسلامی دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در محیط های دانشگاهی دشمن بنیان اعتقادات ما را هدف قرار داده است و مطالب ضد فرهنگی زیادی در فضای مجازی قرار می دهد.

وی گفت: متاسفانه شبکه های اجتماعی خارجی در ظاهر خیلی شیک هستند ولی در لایه های زیرین که ما در پلیس فتا بررسی می کنیم دارای مشکلات و معضلات فراوانی هستند.

عسگری در پایان بیان کرد: پیام رسان خارجی مخاطب خود را با یک سری معیارهای ضد اعتقادی و ضد فرهنگ ایرانی جذب کردند و دانشجویان و خانواده های ما را به سمتی می برند که خودشان درست کردند.

کد خبر: 1061228

وب گردی

وب گردی