گزینش با  اراده انقلابی و جهادی اهداف خود را پیگیری کند

مشاور ریاست و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گزینش دانشگاه باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف و برنامه های خود را پیگیری و به سرانجام برساند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از زنجان، سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، گفت: گزینش دانشگاه آزاد اسلامی باید با عزم و اراده انقلابی و جهادی اهداف و برنامه های خود را پیگیری کند و باید افراد شایسته برای این کار انتخاب شود.

وی با اشاره به حضور گسترده و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: امروز در حالی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد که مردم ایران بازهم حماسه ای خلق کردند و جهان از این حماسه مات و مبهوت شد.

موسوی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهید بزرگوار بیش از ۴۰ سال در مسیر جهاد و شهادت حرکت کرد و پس از این رشادت‌ها آنچه خداوند برایشان مقدر کرد، شهادت بود.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در طول این سالیان جبهه مقاومت اسلامی را در منطقه شکل دادند، گفت: همین همیّت ها باعث شد که طرح خاورمیانه جدید و غده سرطانی داعش آمریکایی و صهیونست ها با شکست مواجه شود و نقشه های شوم آنان در منطقه نقش بر آب شود.

موسوی با اشاره به اینکه امام راحل همواره تزکیه را مقدم بر تعلیم می‌دانستند، گفت: ما خودمان را به علم روز مجهز می‌کنیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم و پرچم قرآن و اسلام را بالاتر ببریم و این چیزی است که سردار سلیمانی و امام و شهدا به ما یاد دادند.

وی با اشاره به اینکه شهدا الگوهای خوبی برای زندگی ما هستند، گفت: همین رشادت‌های شهدا موجب شد که نامشان در تاریخ ماندگار شود.

موسوی با اشاره به اسطوره‌های بسیار کشور در طول تاریخ، اظهار داشت: این شهدا و سرداران شهید اسطوره های واقعی هستند که به عنوان یک الگو در اختیار نسل جدید هستند و مردان الهی کسانی هستند که هرقدر به آنها نزدیک تر شویم، عظمت و بزرگی روح آن ها را بیشتر احساس می کنیم و شهید حاج قاسم سلیمانی هم مصداق همین مردان الهی هستند.

رئیس مرکز گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه شهدا مراحل بالای عرفان را طی کردند و با خدا معامله کردند، گفت: این موضوعات چیزی نیست که با محاسبات دنیایی قابل شمارش و یا اندازه‌گیری باشد.

موسوی افزود: امروز اگر علم می‌آموزیم باید در جهت اهداف متعالی انقلاب اسلامی باشد و اگر در راستای اهداف مادی و غرب‌گرایانه باشد ارزشی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه علم ما دانشگاهیان باید راهی برای پشتیبانی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت باشد ، تصریح کرد: امروز ما خوشحالیم که دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین ریل و در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

موسوی با اشاره به حضور مسئولان جدید در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز رئیس هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از فرهیختگان و دانشمندان کشور هستند و ما نیز باید به آنان در این زمینه کمک کنیم.

وی با تأکید بر تربیت دینی و اسلامی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشجویان باید وقتی وارد دانشگاه می شوند، سرآمد افراد متخصص، در ابعاد اسلامی و علمی شوند.

موسوی با بیان اینکه این مسئولیت ها امانت الهی در دست ماست و فرصت های زودگذر هستند، گفت: باید از این فرصت ها خوب استفاده کنیم تا بتوانیم این سرمایه های انسانی را به شکوفایی برسانیم و اگر نسبت به آن بی‌توجه باشیم، فرصت های طلایی و ممتازی را از دست می دهیم.

وی با بیان اینکه گزینش یک گلوگاه و نهاد اثرگذار در دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: وظیفه گزینش تعامل با تمامی نهادهای مؤثر در دانشگاه، انجام اقدامات هوشمندانه و مراقبتی در جهت حفظ سرمایه های انسانی، علمی و تکنولوژیک دانشگاه است.

در پایان این مراسم از تلاش های نقی کمالی طی دوره مسئولیت قدردانی و سعید واعظی راد به عنوان مدیر گزینش دانشگاه آزاد اسلامی زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061229

وب گردی

وب گردی