دومین رویداد گپ با همکاری صندوق و نوآوری برگزار می‌شود

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور از برگزاری دومین رویداد گپ با همکاری صندوق و نوآوری در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اکرم قدیمی در نخستین رویداد گفتمان پیشرو علمی (گپ): ایده‌ها و تجربه‌های زنان در علم و فناوری با هدف ساده‌سازی علم برای عموم مردم که بعدازظهر امروز در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: زنان در طول قرن‌ها حضور کمرنگ‌تری نسبت به مردان داشته‌اند و میزان مشارکت آنها کمتر بوده است که این پدیده، جهانی است. متاسفانه نقش نیمی از جمعیت جهان در عرصه علم، ابهام دارد.

وی در این رویداد که توسط کرسی یونسکو در ترویج علم برگزار شد، ادامه داد: زنان و مردان بسیاری حل مشکلات جامعه را از جمله مسئولیت‌های اجتماعی خود برشمردند. با توجه با چالش‌ها نمی‌توان منکر رشد نقش‌آفرینی زنان در مقوله‌های علمی شد.

معاون پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور خاطرنشان کرد: آموزش، دانستن و یاد دادن هرچند طبقه‌بندی جنسیتی ندارد؛ اما به‌دلایل بسیار به دو ساحت زنان و مردان تقسیم شده لست.

قدیمی بیان کرد: اگر قیودی که نه شرع و نه عرف به آنها اعتقادی ندارد، برداشته شود، دیگر معنایی برای تفکیک این دو گروه همیار در عرصه علم نخواهد بود. نمی‌توان از کنار نیازها و الزامات زنان گذشت و در این بین نقش زنان اندیشمند بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: برای تعمیق نگاه علمی باید به‌گونه دیگریبه مسائل نگریسته شود. علم، میراثی جهانی بوده و جهان شامل زنان و مردان با همدیگر است. دست همکاری به سوی زنان اندیشمند دراز می‌کنم.

قدیمی یادآور شد: بدون زنان، توسعه پایدار تحقق نمی‌یابد؛ اما نیاز به تفکر جدیدی داریم. دومین رویداد گپ سال آینده با همکاری صندوق و نوآوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061230

وب گردی

وب گردی