عرف: امیدواریم سقف مشارکت بالایی در انتخابات تجربه کنیم

رئیس ستاد انتخابات کشور ابراز امیدواری کرد که با توجه به آمار‌های ارائه شده شاهد سقف مشارکت بالایی در انتخابات پیش رو باشیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور در حاشیه جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی اقتصادی وزارت کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش برای انتخابات چه تصمیماتی گرفته شده، گفت: قرار شد گزارشی ارائه کنم برای چگونگی فراهم کردن تسهیل حضور مردم در انتخابات و این گزارش ارائه شد و دستگاه‌های ذی‌ربط هم قول مساعد دادند که کار خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار‌های ارائه شده امیدواریم سقف مشارکت بالایی را تجربه کنیم، درباره مباحث تبلیغاتی هم مسائلی مطرح شد و این را تاکید می‌کنیم که درست است که در قانون شفافیت ماده ۱۲، ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس (محدودیت تبلیغات) را نقض کرده، ولی کما فی السابق ماده ۶۵ قانون انتخابات مکررا تاکید دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: پس ما هم تاکید می‌کنیم باید هم نامزد‌ها و هم هوادار‌ها دقت کنند تخلفاتی صورت نگیرد که ما و ناظر مجبور به برخورد بر اساس ضوابط قانونی شویم.

عرف اظهار داشت: ما در این دوره ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط داریم که کمی بیشتر از ۲۹ میلیون هستند و ۲۸ میلیون ۸۰۰ هزار نفر هم زن هستند و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم رای اولی هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که اقدامات این ستاد برای پیگیری موضوع افتتاح حساب و اعلام نماینده مالی از سوی هر کاندیدا به چه مرحله‌ای رسیده، تاکید کرد: قرار است گزارشی درباره آمار افتتاح حساب‌ها از سوی داوطلبان انتخابات، از سوی دبیر ستاد در روز چهارشنبه ارائه شود و موارد آن را هم پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبات اقتصادی این جلسه اظهار کرد: در این جلسه خودروسازان بزرگ کشور حضور داشتند و گزارش‌هایی ارائه کردند که مقرر شد بر اساس تعهدات خود عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061253

وب گردی

وب گردی