مادران در راه حق و فضلیت مردانه ایستاده اند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در مراسم جشن بزرگ انقلاب و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن گفت: باید قدر زن در جامعه بیشتر شناخته شود و در عصر کنونی مادرانی می‌بینیم که در راه حق و فضیلت مردانه ایستادند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک، مراسم جشن بزرگ انقلاب اسلامی و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام شامخ مادر و روز زن و همچنین تقدیر از نام آوران علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه با حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی ،حجت الااسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی، برخی از معاونان ، استادان، کارکنان و دانشجویان در تالار امیر کبیر دانشگاه آزاداسلامی اراک برگزار شد.
حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت زهرا قدر قرآن است و حقیقت وجودی حضرت زهرا (س) در این آیه می باشد که در زمین جلوه میکند، آسمانها را می شکافد و برای نجات انسان ها به زمین میرسد.
او ادامه داد: حضرت زهرا(س) معجزه پیامبر و همسان و هم ردیف با قرآن است چراکه این معجزه حضرت زهرا(س) است که زن را به اعلاء علیین می‌رساند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی( ره) که فرمود " از دامن زن مرد به معراج میرود " ادامه داد: باید قدر زن در جامعه بیشتر شناخته شود و در عصرما، مادران فداکاری میبینیم که در راه حق و فضیلت مردانه ایستادند، مادران شهدا، اسرا، جانبازان اسوه‌های صبر و استقامت هستند.
وی تصریح کرد: زنان بسیار بزرگ وفداکاری در تاریخ بودند که در تمام جنبه‌های زندگیمان الگو و سرآمد هستند و امیدواریم از این زنان شما دانشجویان نیز بتوانید به عنوان الگوهای خود در زندگی استفاده کنید.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: اسلام این طوری که معرفی کردن نیست، بلکه اسلام دین شادی و نشاط است.
حجت الاسلام همتی تاکید کرد: از آیات قرآن تا رفتار پیامبران و امامان میتوان متوجه شد که هیچ وقت خشونت، تندخویی در زندگی آنها وجود نداشته و اساس زندگی آنها بر محبت عشق و سوختن برای انسان ها استوار بوده چرا که عاشق انسانها بودند به طوری که خداوند به پیامبر رحمت می گفت اگر تندخو و خشن بودی مردم از کنار تو پراکنده می‌شدند.
وی تصریح کرد: کسانی که اسلام را خشن معرفی کردند نه مسلمان هستند و نه دلسوز عالمیت.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای اینکه اثبات کنیم که اسلام دین خشونت نیست بلکه دین عاطفه، عشق و محبت است نیاز به مطالعه داریم و باید در تاریخ و سیره امامان بیشتر بیاندیشیم.
این مراسم با مولودی خوانی، موسیقی سنتی و اجرای استنداپ کمدی همراه بود.
درپایان مراسم از نام آوران علمی، فرهنگی و ورزشی دانشگاه در بخش استادان، کارکنان و دانشجویان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061255

وب گردی

وب گردی