از قهرمانی  ملی حفاری در لیگ جوانان وزنه برداری تا صدور حکم قارداشی

بسته خبری منهای فوتبال ایسکانیوز، شامل آخرین اخبار و حواشی رشته های غیر فوتبالی هر چند ساعت یکبار منتشر می گردد.

بسته خبری منهای فوتبال ایسکانیوز، شامل آخرین اخبار و حواشی رشته های غیر فوتبالی هر چند ساعت یکبار منتشر می گردد.

اتحادیه جهانی کشتی به مربی خاطی در جام تختی اخطار داد

اتحادیه جهانی کشتی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشتی ایران به مربی خاطی در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی اخطار داد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، متن نامه ارسالی اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:

مورد توجه آقای رحیم گیوی مربی محمدرضا گرایی در مسابقات جام تختی 2020

موضوع: حوادث پیش آمده در خلال مسابقات جام تختی 2020
آقای گیوی،
در خلال مسابقات جام تختی که (در تاریخ 3 و 4 بهمن 1398) در شهر شیراز برگزار شد، جنابعالی به منظور اعتراض به تصمیمات داوری در مسابقات یک چهارم نهایی وزن 72 کیلوگرم بین امین کاویانی نژاد و محمدرضا گرایی، وارد تشک شده‌اید و به داور و رئیس تشک بی احترامی کرده‌اید.

به خاطر این رفتار، شما یک کارت زرد و سپس یک کارت قرمز دریافت کردید و سپس توسط مأموران امنیتی از سالن بیرون برده شده‌اید.

چنین رفتاری غیر قابل قبول بوده و برخلاف قوانین اتحادیه جهانی کشتی، به خصوص قوانین بین المللی کشتی، قوانین رفتاری در خلال مسابقات اتحادیه جهانی کشتی و در نهایت بر خلاف آیین نامه انضباطی می باشد.

اگرچه این رفتار انضباطی شدن و محرومیت را شامل می‌شود اما با توجه به اینکه هیچگونه درگیری فیزیکی صورت نگرفته است، رئیس کمیته انضباطی تصمیم گرفت که فقط یک اخطار به شما بدهد.

توجه فرمایید که این اخطار در پرونده انضباطی اتحادیه جهانی کشتی ثبت گردید و در صورت بروز هرگونه رفتار مشابه دیگر در آینده، این اخطار در نظر گرفته خواهد شد.

کشتی قهرمانی آسیا| قرعه کشی اوزان دهگانه فرنگی برگزار شد

قرعه کشی اوزان دهگانه رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا عصر امروز در شهر دهلی نو محل برگزاری این رقابت ها انجام شد.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، این رقابت ها از ساعت 9:30 فردا (سه شنبه) و با برگزاری مسابقات اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم آغاز می شود و طبق برنامه نفرات برتر رقابت های 5 وزن نخست فرداشب مشخص می شوند و مسابقات اوزان 60، 67، 72، 82 و 97 کیلوگرم نیز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

نتایج قرعه نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم که 9 نفر حضور دارند پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف دونگ هیوک وون از کره جنوبی می رود و در صورت پیروزی بر این حریف در مرحله نیمه نهایی با برنده کشتی گیران هند و عربستان روبرو خواهد شد.
در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کرار البدهان از عراق مصاف می دهد وی در صورت گذر از این کشتی گیر در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان کشتی گیران کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تایلند و مغولستان می رود. در این وزن 10 کشتی گیر حضور دارند.
در وزن 63 کیلوگرم که 10 کشتی گیر شرکت کرده اند میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با یوشیکی یامادا از ژاپن کشتی می گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با پیروز دیدار میان کشتی گیران قرقیزستان، هند، ازبکستان و قزاقستان کشتی می گیرد.
در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی در دور نخست به مصاف قمراف از تاجیکستان می رود و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده آسیکیف از قرقیزستان و ساتایف از قزاقستان کشتی می گیرد. در این وزن 11 نفر حضور دارند.
در وزن 72 کیلوگرم که 9 نفر شرکت کرده اند امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با یان چن از چین تایپه مبارزه می کند و در صورت غلبه بر این حریف در دور دوم و مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار میان جی هون کیم از کره جنوبی و روسلان تساریف از قرقیزستان می رود.
در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با بهزاد عمراف از ازبکستان پیکار می کند و در صورت پیروزی در این دیدار در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان و بدر از قطر می رود. در این وزن 13 نفر حضور دارند.
در وزن 82 کیلوگرم که 7 کشتی گیر حضور دارند مسابقات به صورت دوره ای و در دو گروه برگزار می شود و مهدی ابراهیمی در گروه A با سینگ هارپرت از هند، ساتوکی موکایی از ژاپن و یوگنی پولیوادوف از قزاقستان مصاف خواهد داد.
در وزن 87 کیلوگرم بهروز هدایت در دور اول استراحت می کند و در دور دوم به مصاف رستم آساکولوف از ازبکستان می رود در این وزن 9 کشتی گیر شرکت کرده اند.
در وزن 97 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف هاردیپ از هند می رود.
در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با شادوکایف از قزاقستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی گیران ژاپن و عراق می رود. در این وزن 8 نفر شرکت کرده اند.

بازیکن سابق مهرام به شیمیدر پیوست

بازیکن خارجی و سابق تیم بسکتبال مهرام به شیمیدر قم پیوست. تاکوان دین ۳۶ ساله که چند فصل قبل در تیم مهرام بازی می کرد به تازگی با تیم شیمیدر قم قرارداد امضا کرد. این بازیکن مسلمان و آمریکایی سابقه بازی در پتروشیمی بندرامام را هم در کارنامه دارد و نام خود را به تقوا پینرو تغییر داده است. شیمیدر پیش از این واورلی آستین را به خدمت گرفته بود.

وزنه‌برداران برتر لیگ به اردوی تیم ملی دعوت شدند

با نظر کادر فنی تیم ملی بزرگسالان، 9 وزنه‌بردار برتر هفته سوم لیگ به اردوی فراخوانده شدند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ پس از پایان هفته سوم لیگ برتر باشگاههای کشور با صلاحدید و نظر محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی بزرگسالان 9 وزنه‌بردار به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

برهمین اساس، مسعود چترایی، رسول معتمدی، محمدزارعی، رضا بیرانوند، صالح چراغی، سید ایوب موسوی، رضا دهدار، کیا قدمی و پیمان جان نفرات دعوت شده با اردو هستند.

این گروه از اردونشینان از فردا (سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه) تمرینات خود را آغاز می‌کنند و تا 6 اسفندماه در اردو خواهند بود.

لیگ برتر وزنه برداری| ملی حفاری قهرمان جوانان شد/صدرنشینی بازار بزرگ در بزرگسالان

فینال لیگ برتر وزنه‌برداری جوانان با قهرمانی شرکت ملی حفاری اهواز به پایان رسید و در هفته سوم لیگ برتر بزرگسالان، بازار بزرگ ایران صدرنشین باقی ماند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری؛ هفته سوم لیگ برتر فصل 98باشگاههای کشور روزهای 26 تا 28 بهمن‌ماه در تالار وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران (سالن ایرانیان) برگزار شد.
در آخرین هفته مسابقات لیگ برتر جوانان تیم شرکت ملی حفاری اهواز با کسب 2315 امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت و تیمهای نیروی هوایی عقاب و نیروی زمینی بر سکوی های دوم و سوم تکیه زدند.
علی داودی با 441 امتیاز برترین وزنه‌بردار هفته آخر لیگ برتر جوانان و هفته سوم لیگ برتر بزرگسالان شد.
میرمصطفی جوادی از عقاب با 412 امتیاز و روح‌الله بیرانوند از ملی حفاری با 408 امتیاز در رده دوم و سوم لیگ برتر جوانان قرار گرفتند.
عنوان دوم و سوم برترین وزنه‌بردار هفته سوم بزرگسالان هم به کیا قدمی از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات و محمد زارعی از بازار بزرگ ایران با 426 و 423 امتیاز رسید.

رده‌بندی نهایی لیگ برتر جوانان:
1- شرکت ملی حفاری اهواز: 2315 امتیاز
2- نیروی هوایی عقاب: 2184 امتیاز
3- نیروی زمینی ارتش: 2130 امتیاز
4- مناطق‌نفت‌خیزجنوب خوزستان: 2113 امتیاز
5- مس رفسنجان: 1269 امتیاز

رده بندی هفته سوم لیگ برتر بزرگسالان:
1- بازار بزرگ ایران: 2271 امتیاز
2- دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات: 2215 امتیاز
3- شرکت ملی حفاری اهواز: 2203 امتیاز
4- نیروی هوایی عقاب: 2039 امتیاز
5- مناطق‌نفت‌خیزجنوب خوزستان: 1848 امتیاز
6- نیروی زمینی ارتش: 1836 امتیاز

حکم رئیس فدراسیون تنیس روی میز صادر شد

وزیر ورزش و جوانان حکم علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز را صادر کرد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در حکمی علی قارداشی را به عنوان رئیس فدراسیون تنیس روی میز به مدت ۴ سال منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: امیداست با اتکال به نیروی لایزال الهی و بهره گیری از کلیه امکانات و استعدادهای موجود،در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش کشور موفق و موید باشید.

لیگ برتر والیبال بانوان| تثبیت صدرنشینی سایپا با برتری مقابل ذوب آهن

تیم والیبال بانوان سایپا با برتری مقابل ذوب آهن در دیداری حساس جایگاهش را در صدر جدول تثبیت کرد.

تیم های والیبال بانوان سایپا و ذوب آهن در مهمترین بازی‌های هفته چهارم دور برگشت لیگ برتر امروز به مصاف هم رفتند.

این بازی از ساعت ۱۴ در خانه والیبال آغاز شد.

در ست نخست ذوب آهن شروع خوبی داشت و توانست با اختلاف از حریف پیش بیفتد و حتی دو وقت فنی را به سود به پایان ببرد اما در ادامه این شاگردان مریم هاشمی بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

در ست دوم سایپا شروع طوفانی داشت اما در ادامه هر دو تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند. در این ست سایپا ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید.

در ست سوم با وجود اینکه ذوب آهن شروع خوبی داشت، مریم هاشمی با گرفتن وقت استراحت این فرصت را فراهم کرد تا شاگردانش اختلاف امتیاز را جبران کنند و حتی نزدیک به پیروزی شوند اما اواخر بازی در ذوب آهن توانست با نمایشی بهتر ۲۶ بر ۲۴ به برتری برسد تا بازی در ست چهارم پیگیری شود.

در ست چهارم سایپا در نخستین استراحت فنی ۸ بر صفر پیروز شد و با ارائه نمایشی بهتر با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شد تا این بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان هاشمی به پایان برسد.

تماشاگران کمی در سالن از نزدیک نظاره گر بازی بودند.

در دیگر دیدار امروز باریج اسانس ۳ بر صفر مقابل اکسون پیروز شد.

پیکان هم ۳ بر صفر ستارگان فارس را شکست داد.

توسعه اقتصادی اطلس هم با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شورا و شهرداری قزوین شد.

کد خبر: 1061256

وب گردی

وب گردی