ورود ۲ فرورند لایروب مکنده تا نیمه دوم ۹۹/ از بحران سوخت کم‌سولفور گذشتیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم در آینده نزدیک تولید ۱.۵ میلیون تن سوخت کم‌سولفور برای نیاز ناوگان داخلی محقق شود، گفت: از بحران سوخت کم‌سولفور عبور کرده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد راستاد بعدازظهر امروز در بیست و هفتیمن همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی اظهار داشت: در حوزه سوخت شناور‌های کم‌سولفور پیگیری‌ها انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک ۱.۵ میلیون تن سوخت مرد نیاز ناوگان داخلی و البته ناوگان خارجی را تأمین کنیم، اما در تولید سوخت کم‌سولفور از بحران عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان مسافری احتیاج به افزایش دارد در این حوزه‌ها ظرفیت‌ها کم شده است و ایجاب می‌کند نوسازی در ناوگان مسافری رخ دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در نیمه دوم سال ۹۹ و پس از ۴۵ سال شاهد ورود دو فروند لایروب مکنده به ناوگان لایروب کشور خواهیم بود که این موجب ارتقا ظرفیت لایروبی و نگهداری بنادر می‌شود.

راستاد ادامه داد: ما انتظار داریم شرکت‌های کشتیرانی توجه ویژه‌ای به دریانوردی و حفظ ایمنی دریایی داشته باشند و در استفاده از نیروی کار انسانی تا جایی که امکان دارد از نیروی داخلی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: شعار ناوگان و دریانورد ایرانی در این راستا مطرح و دنبال شد و انتظار داریم مالکان شناور‌های ایرانی از دریانوردان ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061257

وب گردی

وب گردی