لزوم افزایش سهم ترانزیت به ۵۰ هزار تن/ ۳۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای ساخت شناور داریم

محمد اسلامی با تأکید بر اینکه حمل و نقل ترکیبی و توسعه پارک لجستیک‌ها باید به صورت جدی دنبال شود، گفت: سهم ترانزیت ما فعلا ۱۰ میلیون تن است که باید به ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد اسلامی بعدازظهر امروز در حاشیه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که در جمع دست اندرکاران ارگان‌های دریایی کشور حضور داریم؛ بین ارگان‌های دریایی کشور هماهنگی مطلوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: به فرموده رهبری همه کشور‌هایی که دریا دارند پیشرفت کرده‌اند، اما ما زمانی که به دریا رسیدیم متوقف شدیم.

اسلامی گفت: در حال حاضر به دنبال مقاوم‌سازی اقتصادی هستیم و در این حوزه حتماً به ثروت بی‌انت‌های دریا توجه می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم گفت: این فرصتی کم‌نظیر است و می‌تواند ما را به تلاش وادارد تا گام‌های بلندتری برداریم.

* ۳۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد برای ساخت شناور داریم

وی با بیان اینکه برای توسعه صنعت دریایی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم، اما کمک نکردیم که رشد کند، ادامه داد: ما در بحث شناور‌های پرسرعت به تکنولوژی و دستاورد‌های خوبی رسیده‌ایم.

اسلامی گفت: ما نیاز داریم توسعه و تقویت مردم جهت بهبود وضعیت دریانوردی در رسته‌های گوناگون داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ۳۶۰۰ میلیارد تومان قرارداد در صنعت دریایی در ساخت شناور‌ها داریم که امیدواریم سازنده‌ها نیز به تعهدات خود خوب عمل کنند.

اسلامی ادامه داد: گردشگری دریایی بین بنادر و جزایر در شمال و جنوب کشور باید توجه شود تا مردم از فرصت سفر‌های دریایی بهره‌مند شوند و در همین کشور از جذابیت‌های دریایی بهره ببرند.

وی ادامه داد: بندر نوشهر در شمال کشور و بنادر بوشهر و شهید باهنر در جنوب کشور استعداد خوبی برای بنادر گردشگری و مسافری دارند.

* سهم ترانزیت باید ۵ برابر شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موضوع بنادر کوچک افزود: بنادر کوچک می‌توانند در کنار آیتم سرمایه‌گذاری مثمرثمر واقع شود؛ ما باید در پس‌کرانه‌های بنادر کسب و کار شکل دهیم تا در تولید بار ظرفیت ایجاد کنیم و بنادر فقط محل تخلیه و بارگیری نباشد.

اسلامی بیان کرد: سالانه ۶۰۰ میلیون تن بار در جاده و راه‌آهن و ۱۵۰ میلیون تن توسط حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود. در این حوزه باید به طرح جامع لجستیک و نظام یکپارچه حمل و نقل توجه کرد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ترکیبی گفت: اتصال بنادر و راه‌آهن و بنادر و راهداری و توسعه پارک لجستیک‌ها باید مورد توجه واقع شود و به نظام بهینه و اقتصادی توسعه ترانزیت بار و مسافر دست یابیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سهم ترانزیت از ۱۰ میلیون تن باید به ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061260

وب گردی

وب گردی