توجیه ارتباط فیزیک و ریاضی

اینکه ریاضیات چطور می‌تواند ماهیت دنیای فیزیک را فاش کند برای سال‌ها به صورت راز بوده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پادماده‌ها قبل از اینکه در پرتوهای کیهانی تشخیص داده شود؛ در معادلات پل دیراک کشف شد. معادلات انیشتین در مورد گرانش اثبات جهان را یک دهه قبل از ادوین هابل ثابت می‌کند. ریاضی انیشتین همچنین امواج گرانشی را نیز پیش بینی کرد.

پادماده (به انگلیسی: Antimatter) مانند ماده از ذراتی به نام ضدذره تشکیل شده‌است، که با ذرات معمولی فرق دارند. در ضد ماده بار هسته منفی و بار ذرات مداری مثبت است که معکوس ماده‌است.

«یوجین ویگنر» فیزیکدان برنده جایزه نوبل به قدرت مرموز ریاضی به عنوان «کارایی غیر منطقی ریاضیات در علوم طبیعی» اشاره کرد. ویگنر اعلام کرد، ریاضیاتی که برای توضیح پدیده‌های شناخته شده طراحی شده سرنخ هایی را برای پدیده هایی که هنوز تجربه نشده اند، در اختیار دارد ریاضی بیشتری را از آنچه انتظار می‌رود ارائه می‌دهد.

ریاضیدانان مدتهاست که می‌دانند بعضی از مسائل ریاضی بسیار سخت است، اما راه حل پیشنهادی می‌تواند به راحتی آن را تأیید کند.

اما شاید سرنخ جدیدی برای این توضیح وجود داشته باشد. شاید قدرت عجیب ریاضی برای توصیف دنیای فیزیک ارتباطی با این واقعیت داشته باشد که دنیای فیزیک نیز درمورد ریاضیات حرفی برای گفتن دارد.

« Zhengfeng Ji» و همکارانش در مقاله‌ای بسیار پیچیده 165 صفحه‌ای نتیجه ای را ارائه می دهند که به قلب سؤالات عمیق در مورد ریاضی، محاسبات و ارتباط آنها با واقعیت می‌رسد. این مقاله در مورد روشی است برای تأیید راه حل‌های گزاره‌های ریاضی بسیار پیچیده، حتی بعضی از آنها که حل کردن آن نیز غیرممکن است. در حقیقت، یافته جدید به اثبات می‌رساند که شکافی گسترده بین بی‌نهایت و تقریبا نامتناهی، وجود دارد. به نظر می‌رسد یافتن این دنیای بزرگ به قدرت مرموز فیزیک کوانتومی احتیاج دارد. درهم آمیختگی کوانتومی باعث افزایش قدرت پیش بینی‌ها می‌شود.

رویاهای دانشمندان علوم رایانه، قدرت مکانیک کوانتومی را فاش کرده است. تصور کنید که با یک فرد همه‌چیزدان مواجه هستید که برای مسائل پیچیده غیر‌قابل‌حل توسط رایانه‌ها راه حل ارائه می‌دهد.

اکنون، دانشمندان علم رایانه اعلام کردند که مکانیک کوانتومی راهی برای تأیید سریع راه حل‌های یک کلاس فوق العاده گسترده از مسائل، (از جمله برخی از آن‌ها که در وهله اول غیرممکن است) فراهم می‌کند.

کوانتوم کوچک‌ترین مقدار ممکن انرژی است. یک کوانتوم نور (یا تابش‌های الکترومغناطیسی دیگر) فوتون نامیده می‌شود. یک فوتون می تواند توسط یک الکترون، هنگامی که جهش کوانتومی می کند ساطع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061276

وب گردی

وب گردی