تولید اولین عملگر الکتریکی  NQ700‌ کاربردی در صنعت نفت توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان از تولید اولین  عملگر الکتریکی NQ700‌  در کشور خبر داد و گفت: این تجهیز الکترونیکی کاملا طراحی داخلی بود به طوری که بخش مکانیکال بدنه و گیربگس داخلی آن مشابهت زیادی با نمونه خارجی دارد.

محمدجواد عباس‌زاده مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت بنیان اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های مهندسی الکترونیک، سخت افزار، نرم افزار، مکانیک، مکاترونیک، پردازش تصویر، هوش مصنوعی فعالیت می‌کند تا بتواند تحولی در اتوماسیون و هوشمندسازی فرایندهای صنعتی، نفتی، گازی و پالایشگاهی ایجاد کند؛ زیرا این امر به بهبود عملکرد سیستم‌ها و انجام سریع‌تر و دقیق‌تر فرایندها کمک می‌کند.

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از بالاترین سطح تکنولوژی جهانی و تکیه بر نیروهای متخصص نخبه، محصولاتی با کیفیت بالا در حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهد. هوشمندسازی تجهیزات یک راه حل اساسی جهت سرعت و دقت بخشیدن به جریان کاری و بالابردن صحت عملکرد است.

عباس‌زاده با اشاره به این‌که این شرکت اولین تولیدکننده عملگر الکتریکی NQ700‌ در کشور است، گفت: این عملگر الکتریکی با ویژگی سرعت خروجی بالا، از منابع متنوع( Local ، Remote و شبکه) فرمان کاربر را دریافت می‌کند و شیر را در موقعیت مناسب قرار می‌دهد. با استفاده از عملگر الکتریکی NQ700می‌توان جریان سیال را به صورت الکتریکال قطع یا وصل کرد و یا دبی سیال در خط لوله را در مقدار مطلوب تنظیم کرد.

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: این دستگاه در وندورلیست وزارت نفت به ثبت رسیده است.

وی قرار دادن شیر در موقعیت مطلوب، حفظ دائمی موقعیت و کالیبراسیون شیر، افزایش طول عمر عملگر،تست خودکار بخش‌های مختلف الکتریکی و اعلام هشدار از طریق صفحه نمایش و شبکه، حفاظت در برابر ولتاژ، جریان الکتریکی و دمای غیرمجاز را از جمله ویژگی‌های طراحی این عملگر عنوان کرد و گفت: برای جلوگیری از تغییر سریع دبی سیال و کاهش پدیده ضربه قوچ، عملگر با تکرار حرکت و توقف به اندازه زمان مشخص شده در تنظیمات، دبی سیال را به آرامی تغییر می‌دهد. همچنین موقعیت شیر و کالیبراسیون شیر در شرایط مختلف حفظ می‌شود. در شرایط عدم وجود برق و باتری داخلی، در صورتیکه موقعیت عملگر به صورت دستی و با استفاده از Handwheel تغییر کند، موقعیت جدید تشخیص داده شده و کالیبراسیون عملگر حفظ می‌شود و در صورت وجود باتری داخلی، در شرایط عدم وجود توان الکتریکی، تغییر موقعیت شیر به صورت دستی از طریق صفحه نمایش اعلام می‌شود.

عباس زاده تصریح کرد: این تجهیز اگرچه ظاهر یک موتور الکتریکی است که باعث چرخش می‌شود ولی در نوع خود پیچیدگی‌های زیادی دارد. عملگر الکتریکی یکی از تجهیزات مهم و استراتژیک است که برای اولین بار در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این تجهیز الکترونیکی کاملا طراحی داخلی بود به طوری که بخش مکانیکال بدنه و گیربگس داخلی آن مشابهت زیادی با نمونه خارجی دارد.

مدیر بازرگانی یک شرکت دانش بنیان افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی تولیدکنندگان داخلی عدم باور مسئولان به توانمندی داخلی است این درحالیست که تمام تجهیزات ساخت داخلی با کیفیت بالاتر از کالای خارجی در کشور تولید می‌شود.

وی گفت:هم‌اکنون عملگر الکتریکی این شرکت دانش‌بنیان در جزیره خارک پایانه صادراتی و خطوط لوله و مخابرات نفت نصب شده است.

عباس‌زاده افزود: باید اقدامات اساسی برای حمایت از تولید داخلی صورت گیرد. تنها تولید تجهیزات مدنظر نیست بلکه باید برای شناسایی بازار و صادرات تمرکز کرد تا بتوان محصولات تولیدی با کیفیت را روانه بازار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061277

وب گردی

وب گردی