بازاریابی و برندسازی تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد در فاز عملیاتی

رئیس اداره برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان مراکز خدمات آزمایشگاهی، بازاریابی تجهیزات آزمایشگاهی را به صورت عملیاتی اجرا کنند.

علیرضا روستا رئیس اداره برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره حرکت دانشگاه آزاد به سمت درآمدزایی غیر شهریه‌ای اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دارد؛ در واقع درآمدزایی غیرشهریه‌ای، ضرورتی غیرقابل انکار محسوب می‌شود.

وی افزود: تمرکز دانشگاه آزاد طی چندسال گذشته، روی درآمدهای شهریه‌ای بوده است؛ اما با روی کارآمدن مدیریت جدید و با توجه به سرمایه گذاری‌های عظیم روی خرید تجهیزات آزمایشگاهی، رویکرد دانشگاه آزاد به سمت درآمدهای غیرشهریه ای تغییر کرد.

روستا ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی خریداری شده طی چندسال گذشته، باید در راستای درآمدزایی و جذب سرمایه برای دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد درباره سیاست واحدهای دانشگاهی برای برندسازی و جذب سرمایه تصریح کرد: درحال حاضر دستورالعمل بازاریابی به واحدهای دانشگاهی سراسر کشور ابلاغ شده است تا با شرح وظایف و اقدامات موثر در این راستا در7 فاز آشنا شوند.

وی گفت: درحال حاضر واحدهای دانشگاهی در مرحله مطالعاتی قرار دارند؛ فاز مطالعاتی حدود 3ماه بوده که الان در آخرین ماه آن قرار داریم. واحدهای دانشگاهی در این فاز باید طرح کسب و کار و نحوه خدمات رسانی را به ما اعلام کنند.

روستا اضافه کرد: تاکنون چندین واحد دانشگاهی همانند واحد بوشهر، طرح‌های کسب و کار خود را ارسال کرده‌اند؛ واحدهای کردستان، بوشهر و یزد به صورت پایلوت فعالیت‌های خود را در حوزه ارائه خدمات و جذب مشتری آغاز کرده‌اند؛ اما به تدریج طرح‌های بازاریابی را به واحدهای سراسری کل کشور گسترش خواهیم داد.

رئیس اداره برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به جذب افراد کارآمد در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های آزمایشگاهی به دلیل این که جزو فناوری‌های نوین و هایتک هستند، نیاز به تخصص لازم برای استفاده دارند و بسیاری از افراد توانایی کار کردن با این تجهیزات را ندارند. به همین دلیل، توانمندسازی اعضای هیئت علمی که دارای تخصص لازم در حوزه مبانی آزمایشگاه هستند، جزو اولویت‌های اصلی ماست.

وی افزود: واحدهای دانشگاهی می توانند از اعضای هیئت علمیِ رشته بازاریابی، برای فعالیت‌های بازاریابی تجهیزات و محصولات آزمایشگاهی و جذب سرمایه استفاده کنند.

روستا تاکید کرد: بازاریابی رشته ای تخصصی محسوب می شود و لذا نمی توانیم یک نسخه واحد بازاریابی را برای تمامی واحدهای دانشگاهی تدوین کنیم. بازاریابی برای خدمات و بازاریابی برای محصولات، دو موضوع کاملا متفاوت است؛ به عنوان مثال ارائه خدمات بازاریابی برای صنعت چرم تبریز و صنعت سرامیک استان یزد، تفاوت اساسی دارد.

رئیس اداره برندسازی و بازاریابی محصولات و خدمات آزمایشگاهی دانشگاه آزاد با تاکید بر لزوم بازاریابی واحدهای دانشگاهی گفت: امروز زمان این که در انتظار آمدن مشتری بمانیم گذشته است و باید از راه‌های مختلف برای جذب سرمایه تلاش کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به صورت جداگانه و فرد به فرد به سراغ صنایع استان‌ها برویم و ظرفیت‌های آن ها را شناسایی کنیم؛ مسئولان خدمات آزمایشگاهی استان‌ها باید لیست اشخاص نیازمند به خدمات آزمایشگاهی را تدوین کنند و با آن‌ها ملاقات حضوری داشته باشند. همچنین باید با استفاده از رسانه و تهیه بروشور، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی واحدهای خود را در سراسر استان تبلیغ و بازاریابی را به صورت عملیاتی اجرا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061283

وب گردی

وب گردی