جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان در انتخابات اظهار کرد: یک میلیون و ۹۱ هزار و ۹۴۵ نفر از دانش‌آموزان شاغل به تحصیل شرایط حضور و مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند که تعداد ۵۰۰ هزار و 50 نفر دانش‌آموز دختر و ۵۹۱ هزار و ۸۹۵ نفر دانش‌آموزان پسر هستند.

وی ادامه داد: برای آمادگی و زمینه‌سازی حضور گسترده دانش‌آموزان و فرهنگیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال در تمامی مدارس انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی برگزار شد و قریب به ۱۰ میلیون نفر از دانش‌آموزان با حضور خود در پای صندوق‌های رأی حدود ۷۰۰ هزار نفر از همکلاسی‌ها و دانش‌آموزان واحد آموزشی خود را به عضویت شورا‌های دانش‌آموزی انتخاب کردند و جشنواره دموکراسی در حدود ۱۰۰ هزار واحد آموزشی به راه انداختند و با نحوه تبلیغات، صندوق و تعرفه رأی و رقابت سالم و مسئولیت‌پذیری انس گرفتند.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش و پرورش افزود: در سال جاری انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی در مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد و اقدامات فرهنگی و تربیتی مناسبی در شورا‌های دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی برای گفتمان‌سازی و جریان‌سازی حضور پررنگ و اثربخش رأی اولی‌ها و همچنین فرهنگیان و خانواده‌های آن‌ها به عمل آمده است.

وی از برگزاری جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در استان‌ها خبر داد و گفت: با ارتقای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان و آینده‌سازان در آینده شاهد بصیرت اجتماعی و سیاسی و حضور آگاهانه و هدفمند آنان در جامعه خواهیم بود.

رمضانی گفت: بهره‌گیری از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تنظیم پیام‌های کوتاه برای دانش‌آموزان و فرهنگیان، برگزاری نشست‌ها و گفتمان‌های دانش‌آموزی و پاسخگویی به چیستی و چرایی انتخابات و همچنین تقویت تشکل‌ها و شورا‌های دانش‌آموزی، انجمن اولیا و مربیان و بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم فرهنگی و انسانی و همچنین اختصاص درس انشای کلاس با موضوع انتخابات و ساخت و تولید سرود‌های حماسی و نشاط آفرین از دیگر اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای گسترش و حضور حداکثری رأی اولی‌ها و جامعه بزرگ فرهنگیان انجام گرفته است.

علی رمضانی در پایان به ظرفیت تربیتی بی‌نظیر شورا‌های دانش‌آموزی در کشور به عنوان بزرگترین شبکه فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اعضای شورای دانش‌آموزی به عنوان کنشگران اجتماعی و قشری پویا، بالنده، مطالبه‌گر و آگاه هستند که در آینده با قبول مسئولیت‌های بزرگ در خانواده، جامعه و کشور بخشی از مدیران و مسئولان جامعه خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061299

وب گردی

وب گردی