جریان‌های دانشجویی برنامه‌ نامزدهای انتخابات را مطالبه کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس گفت: جریان‌های دانشجویی باید در برنامه‌های نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه توسعه و پیشرفت کشور را مطالبه کنند.

احسان کامرانی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم نخبه پروری سیاسی دانشجویان در زمان انتخابات اظهارکرد: نخبه پروری سیاسی در دانشگاه ها، موجب روشنگری مباحث مختلف و ترویج فرهنگ مطالبه گری خواهد شد؛ جامعه دانشگاهی به دلیل این که قشر نخبه جامعه را تشکیل می دهند، می توانند نقش قابل توجهی را در شفاف سازی و مشخص کردن معیارها و مصادیق انقلا برای مردم دارند.

وی افزود: دانشگاه باید در بطن مردم و جامعه محور باشد؛ به دلیل این که قشر نخبه، ضریب تاثیرگذاری بالایی را در جامعه دارند، می توانند در جهت دهی به مردم در استان ها و شهرستان‌های سراسر کشور اثر گذار باشند.

کامرانی ادامه داد: دانشگاه‌ها در بزنگاه‌هایی مانند انتخابات، باید در راستای شناسایی افراد انقلابی و دارای شاخص‌های انقلابی گری فعالیت جدی داشته باشند و برای شناسایی افرادی دست به فریب مردم می زنند، روشنگری کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: قشر دانشجو همواره باید در صدد تقویت روحیه مطالبه گری خود باشد؛ امروز جریان‌های دانشجویی باید در برنامه‌های نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه توسعه و پیشرفت کشور را مطالبه کنند. دانشجویان باید دیدگاه‌های نامزدهای انتخاباتی را درباره حوزه های مختلف شناسایی و آن ها را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به حضور نامزدهای جوان برای شرکت در انتخابات مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره برروحیه جوان گرایی تاکید داشته اند؛ به همین دلیل، صرفا جوان بودن یک فرد نمی‌تواند شاخصه مناسبی برای حضور در مجلس باشد. جوان باید کارآمد، متعهد، متخصص و باتجربه باشد تا عملکرد مثبتی را در مجلس داشته باشد.

کامرانی خاطرنشان کرد: اشرافیت بر مسائل قانون گذاری، نظارت، تحقیق و تفحص، یکی از مولفه‌هایی هست که نامزدهای انتخابات باید به آن توجه داشته باشند؛ همچنین باید از ظرفیت اشخاصی که در حوزه های اجرایی و عملیاتی نیز فعالیت داشته‌اند برای حضور در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061303

وب گردی

وب گردی