نیاز جدی مدارس به مشاور/ مسئولان دوره ابتدایی را جدی بگیرند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اختصاص سهمیه به مشاوران را یکی از مطالبات جدی معاونت آموزش ابتدایی عنوان کرد و گفت: در این راستا از مسئولان می‌خواهیم که دوره ابتدایی را جدی بگیرند.

رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در زمینه کمبود مشاور در مدارس اظهار کرد: معاون تربیت بدنی و سلامت به همراه معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اقدامات خوبی در زمینه تامین مشاوران مدارس انجام داده‌اند.

وی از طرح نماد یاد کرد و افزود: طرح نماد یا همان «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان» در بیش از 6 هزار مدرسه از مجموع 110 هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود. این طرح با همکاری بین‌دستگاهی برای شناسایی آسیب‌‌ها و ارجاع دانش‌آموزانی که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند، در حال انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشاوران یکی از ارکان مدارس هستند، خاطرنشان کرد:‌ کمبود مشاور و جبران آن در مدارس ابتدایی از مطالبات جدی معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به‌شمار می‌رود. در برنامه‌ای که اخیرا با سازمان امور استخدامی داشته‌ایم، اعلام کردیم از نظر ما مشاور یکی از ارکان مدرسه است.

وی بیان کرد:‌ هیچ تقسیم‌بندی در معاونت آموزش ابتدایی ندارد که بتوان بر اساس آن ادعا کرد هر کلاس باید یک آموزگار داشته باشد و مشاور یک نیروی پشتیبان محسوب می‌شود.

به گفته حکیم‌زاده، حضور مشاور در مدارس به‌ اندازه حضور معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اختصاص سهمیه به مشاوران را یکی از مطالبات جدی معاونت آموزش ابتدایی عنوان کرد و گفت: در این راستا از مسئولان می‌خواهیم که دوره ابتدایی را جدی بگیرند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ امیدوارم در برنامه‌های توانمندسازی معلمان بتوانیم مهارت‌های اولیه را به آموزگاران اول ابتدایی آموزش دهیم تا حداقل در مرحله شناسایی زودهنگام برخی از مشکلات بتوانند کمک‌های لازم را به برخی از دانش‌آموزان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061307

وب گردی

وب گردی