شیخ: متاسفانه کمترین بودجه به حوزه فرهنگ تعلق دارد

کاندیدای لیست اصلاحات مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب ۲۰ سال پیش درباره تهاجم فرهنگی و مشکلات فرهنگی به مسئولان کشور هشدار دادند اما متاسفانه همچنان حوزه فرهنگ کمترین بودجه را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌‌الاسلام مهدی شیخ در نشست گفت‌وگو با نامزدهای انتخابات مجلس با موضوع فرهنگ که بعد از ظهر امروز( سه شنبه ۲۹ بهمن ماه) در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فرهنگ تعاریف بسیار گسترده و متنوعی دارد و در یک جلسه بسط آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مسئول رسیدگی به معضلات و مقولات فرهنگی است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئول و متولی امور فرهنگ در کشور هستند.

نماینده لیست اصلاحات بیان کرد: موسسات فرهنگی خصوصی نیز در کشور فعالیت دارند که خصوصی بوده اما وابسته به قوه مقننه هستند.

وی درباره رابطه فرهنگ و اقتصاد بیان داد: انقلاب اسلامی با سبقه فرهنگی به پیروزی رسید و نظام نیز بر اساس آرمان های فرهنگی پایه ریزی شد. فرهنگ با اقتصاد بی تناسب نیست همان گونه که کشور دچار مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

شیخ مطرح کرد: رهبر انقلاب ۲۰ سال پیش درباره تهاجم فرهنگی و مشکلات فرهنگی به مسئولان کشور هشدار دادند اما متاسفانه همچنان حوزه فرهنگ کمترین بودجه را در کشور دارد.

این فعال حوزه فرهنگی گفت: در حال حاضر کشور در حوزه فرهنگ مشکلات بسیاری دارد.

وی ادامه داد: اینکه فرهنگ مانند تمام امور کشور متصدیان سیاسی دارد، نیز امری مورد انتقاد است. همچنین به درستی می‌پذیریم که رسانه در ایران عمومی نیست.

شیخ خاطر نشان کرد: فرهنگ در کشور قربانی امور سیاسی و سیاست بازی برخی جریانات است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس تلاش کرده فرهنگ و سیاست را از هم جدا کند و دستاوردهای خوبی هم داشته است. مثلا وزارت میراث فرهنگی همیشه حیات خلوت دولت ها بود اما در مجلس دهم این وزارت خانه به صورت مستقل و تخصصی در حوزه گردشگردی و میراث فرهنگی فعالیت کرده است.

وی اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم شورای اسلامی تلاش کرد وزرات ورزش و جوانان را احیا کرده و مشکلات جوانان را حل کند.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: رویکردها جریانات سیاسی در حوزه فرهنگ اگر خیلی باهم تفاوت داشته باشد قطعا جامعه از لحاظ فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

این کارشناس حوزه فرهنگی اظهار کرد: تولیدات فرهنگی و ساختارهای فرهنگی سازمان های مربوطه نیز صعف های زیادی دارد و تهاجم فرهنگی در آنها دیده می‌شود.

ادامه دارد...

کد خبر: 1061323

وب گردی

وب گردی