کشور دچار بحران سرمایه اجتماعی است

کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر کشور دچار  بحران سرمایه اجتماعی است و بی اعتمادی نسبت به نظام و به صورت افقی نسبت به یکدیگر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن محمدی در نشست گفت‌وگو با نامزدهای انتخابات مجلس با موضوع فرهنگ که بعد از ظهر امروز( سه شنبه ۲۹ بهمن ماه) در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فرهنگ و سبک زندگی موضوعاتی هستند که کشور نیاز دارد در این حوزه‌ها سیاست گذاری مناسبی انجام شود.

وی افزود: فرهنگ باید جهت دهنده به سیاست و اقتصاد و سایر حوزه‌ها باشد اما متاسفانه در کشور این گونه نیست‌. بحران فرهنگی اصلی سیاست‌زدگی فرهنگ است.

نماینده لیست خانه ایران بیان کرد: حاکم شدن اقتصاد بر فرهنگ باعث می شود فرهنگ کالایی در کشور رواج پیدا کند و جامعه آماده دریافت فرهنگ‌های بیگانه می‌شود.

وی ادامه داد: عقلانیت فرهنگی در ایران به دلایل ترکیب مدرنیته و سنت شده است و نظام های فرهنگی و آموزشی را درگیر و حاشیه نشین کرده است.

به گفته محمدی، نخبگان کشور در حوزه فرهنگی دارای مسئولیت نبودند و در راس سیاست گذاری قرار نداشتند در نتیجه حوزه فرهنگی را نتواسنتند راهبری کنند.

این کارشناس حوزه فرهنگی بیان کرد: در حال حاضر کشور دچار بحران سرمایه اجتماعی باشد و بی اعتمادی نسبت به نظام و به صورت افقی نسبت به یکدیگر وجود دارد.

وی اضافه کرد: آفت حاشیه نشینی و سر ریز جمعیت به کلان شهرها باعث ترویج خرده فرهنگ های نادرست به شهرها شده است و بر سیاست و فرهنگ اثرات منفی و سوء می‌گذارد.

محمدی ادامه داد: عدالت آموزشی و خصوصی سازی نیز در کژکارکرد فرهنگی کشور نیز تاثیرات منفی دارد و باید برای حل این معضلات چاره اندیشی شود.

محمدی ادامه داد: برقراری نظام جمهوری اسلامی الزامات ساختاری از جمله حزب، تشکیلات، رسانه و عدالت رسانه‌ای دارد که متاسفانه در کشور اتفاق نیفتاده است.

نماینده لیست خانه ایران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی واقعا در راس امور کشور نیست و جایگاه آن نسبت به قانون اساسی پایین آمده است.

وی ادامه داد: قانون تسهیل ازدواج آسان در مجلس تصویب شده؛ اما هیچ نظارتی بر اجرای این قانون صورت نگرفته است. حاصل این امر معضلان فرهنگی حاصل از تجرد افراد جامعه است.

محمدی بیان کرد: افرادی که متصل به شبکه‌های قدرت و ثروت هستند، با حمایت این جریانات وارد مجلس می‌شوند.

این کاندیدا مجلس یازدهم شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برخی افراد صدای عدالتخواهان رو خفه می‌کنند تا مردم متوجه نشوند در کشور چه بی‌عدالتی‌هایی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1061326

وب گردی

وب گردی