وزارت فرهنگ و ارشاد به اقدامات فرهنگی اشرافی علاقه دارد

نماینده لیست عدالتخواه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران بر اساس فرهنگ اشرافی‌گرایی فعالیت می‌کند و تنها اقدامات فرهنگی لوکس می‌پردازد و به زیر شاخه‌های عام فرهنگی اعتنایی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن بدره در نشست گفت‌وگو با نامزدهای انتخابات مجلس با موضوع فرهنگ که بعد از ظهر امروز (سه شنبه ۲۹ بهمن ماه) در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: فرهنگ یک مفهوم تاریخی است، بیش از چند هزار تعریف از فرهنگ وجود دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایران بر اساس فرهنگ اشرافی‌گرایی فعالیت می‌کند و تنها امورات فرهنگی لوکس می‌پردازد و به زیر شاخه‌های عام فرهنگی اعتنایی ندارد.

نماینده لیست عدالتخواه بیان کرد: نگاه عوام گرایانه به فرهنگ در کشور باعث شده تا مسئولانی در راس امور فرهنگی قرار بگیرند که با قشرهای پایین و ضعیف جامعه بیگانه هستند.

وی ادامه داد: مناسبات فرهنگی دست افراد اصلاح‌طلب و اصول‌گرایی است که با فرهنگ بیگانه هستند، در نتیجه عدالت رسانه‌ای و فرهنگی در کشور جایگاه مناسبی ندارد.

بدره گفت: مجلس شورای اسلامی جایی برای عقده‌گشایی افرادی شده که فحش‌های جنسی بهم می‌دهند و مدرک قلابی دانشگاهی دارند. این افراد برای کشور می‌خواهند قانون فرهنگی تدوین کنند؟

بدره بیان کرد: برخی از مسئولان فرهنگی کشور فرهنگ را خراب می‌کنند و برای ارتقا فرهنگ جامعه هیچ برنامه و سیاستی ندارند.

این استاد دانشگاه الزهرا(س) مطرح کرد: فردی که تخصص دام پزشکی دارد، سال‌هاست در راس امور قانون‌گذاری حوزه فرهنگی قرار دارد و هیچ فردی در کشور به این عدم تناسب اعتراضی ندارد. آقای حداد عادل سالی چند کتاب منتشر می‌کند اما کسی سوال نمی‌کند چطور این اقدام صورت گرفته؟ در برخی موارد به دلیل خویشاوندی مسئولیت شبکه‌های صدا و سیما به افرادی سپرده می‌شود که فهمی از فرهنگ ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم و فرهنگ در کشور مظلوم و تنها هستند؛ زیرا مسئولان تنها به سود و رفاه خود فکر می‌کنند.

به گفته بدره؛ آموزش رایگان از اصول قانون اساسی کشور است؛ اما وزارت آموزش و پرورش به سوی خصوصی‌سازی و مدارس پولی پیش می‌رود.

این استاد دانشگاه گفت: صدا و سیما از تمام لیست‌های انتخاباتی صحبت می‌کند جز لیست عدالتخواهان؛ چون صدای مردم و کارگران هستند. ما تریبون نداریم پس اگر مجبور شویم حتی سر چهار راه‌ها با مردم سخن خواهیم گفت.

بدره خاطر نشان کرد: اسلام در فضای باز سیاسی شکوفا می‌شود اما مثلث شرارت یعنی اشرافیت، بی‌عدالتی و آقا زادگی اجازه شکوفایی به ایران اسلامی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061329

وب گردی

وب گردی