مشارکت ایران در انتخابات از آمریکا بالاتر است

رئیس بسیج اساتید تهران گفت: طبق آمار سازمان ملل، مشارکت ایران در انتخابات، از آمریکا که بنیانگذار انتخابات بوده نیز بالاتر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلیل دارا در اختتامیه نخستین رویداد استارتاپی انتخابات در ایران اظهار کرد: بسیج اساتید با رویکرد افزایش مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح در کشور، برنامه استارتاپ انتخاباتی را برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی کرده است.

وی ادامه داد: فراخوان نخستین رویداد استارتاپی انتخابات در ایران، از چند ماه پیش آغاز و اختتامیه آن در دانشگاه تربیت مدرس برگزاری شد. از رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تشکر ویژه دارم و همچنین استادان، فرهیختگان دانشگاه‌های کشور و مسئولان بسیج به‌ویژه بسیج اساتید تشکر ویژه دارم.

دارا خاطرنشان کرد: بسیج اساتید با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای حل مسائل کشور وارد میدان شده و در انتخابات نیز رویکرد حل مسئله را در پیش گرفته است.

رئیس بسیج اساتید تهران بیان کرد: حدود ۲۵۰ اثر فاخر از مرحله استانی به کشوری رسیده و داوری‌ها در دو مرحله صورت گرفته است. برگزیدگان از طریق هفت نفر از استادان نخبه دانشگاه‌های تهران برگزیده شده‌اند و به‌طور کلی از جمع ۲۵۰ اثر راه‌یافته به مرحله کشوری، 10 اثر برگزیده به اختتامیه راه یافته است. هدف این رویداد انتخاباتی جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در کشور است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در حوزه امنیت، نظامی، فرهنگی و برخی دیگر از حوزه‌ها پیشرفت های شگرفی داشته است و حرف اول را در سطح منطقه و جهان می‌زند؛ بنابراین باید در حوزه تأسیس نظام مردم‌سالاری دینی نیز حرف اول را در دنیا بزنیم. ایجاد نظام کارآمد مردم‌سالاری دینی در منطقه و برتری جمهوری اسلامی در این امر به‌طور کامل نمایان است.

دارا تأکید کرد: درصد آمار مشارکت جمهوری اسلامی از بسیاری از کشورهای جهان بالاتر بوده و حتی طبق آمار سازمان ملل، مشارکت ایران از آمریکا که بنیانگذار انتخابات بوده نیز بالاتر است.

رئیس بسیج اساتید تهران در پایان گفت: تمام دستاوردهای مردم‌سالاری دینی از جمله استقلال، آزادی و عظمت ملت ایران به‌دلیل وجود ولایت فقیه است. یکی از اجزای دولت‌سازی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید ویژه دارند انتخابات است. باید بتوانیم انتخابات را کارآمدتر و بی‌نقص‌تر برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061345

وب گردی

وب گردی