جشن ازدواج 220 زوج دانشجو برگزار شد

جشن ازدواج دانشجویی 220 زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در فضای آکنده از مهر و شادی درسالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشهد، مسعود طاهری لاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم، مصادف شدن جشن ازدواج دانشجویی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ایام ولادت حضرت فاطمه (س) را به فال نیک گرفت و برای آنان آرزوی سعادت و خوشبختی کرد.

وی با بیان اینکه ازدواج امر مقدس اسلامی و قرآنی است، افزود: این عالم، عالم زوجیت است و نظام خلقت نیز بر مبنای آن شکل گرفته است.

طاهری لاری با اشاره به اینکه هیچ بنایی محبوب تر از ازدواج نزد خداوند نیست، گفت: نیمی از دین شما با ازدواج کامل شده، بنابراین در حفظ نیمه دیگر کوشا باشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، تصریح کرد: ازدواج پیامدها و مزایای خوب بیشماری برای انسان به ارمغان می آورد که با توکل به خدا خوشبخت خواهید شد.
وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) در مراسم خواسگاری از حضرت فاطمه(س) که فرمودند «من در کنار همسرم آرامش می یابم»، همسر را نماد آرامش در زندگی دانست.

طاهری لاری به زوج های دانشجو توصیه کرد: داشتن آرامش اولویت زندگیتان باشد چرا که آرامش در زندگی آسایش را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: تحمل و مدارا کردن مشکلات و رفع آنها با توکل به خدا از آموزه های دینی ماست که باید در فراز و نشیب های زندگی مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم برای اولین بار کارناوال زوج های دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد تا دانشجویان نماز مغرب و عشاء را در حرم مطهر رضوی اقامه‎ کنند و شام را میهمان خوان پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باشند. کارگاه بنیان‌های روانی زن و مرد، کارگاه مدیریت روابط زناشویی و مراسم جشن و جنگ شادی از برنامه های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است: 220 زوج دانشجو دانشگاه‏ آزاد اسلامی خراسان رضوی به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏ آزاد اسلامی خراسان رضوی با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد امروز جشن ازدواج خود را در کنار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد جشن گرفتند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061351

وب گردی

وب گردی