پرواز با چارتر اختصاصی

پروازهای چارتر برخلاف پروازهای معمولی، می توانند مسیرهای متعدد و متنوعی را به سراسر جهان داشته باشند.

به گزارش گروه بازرگانی ایسکانیوز، در میان هزاران پروازی که هر روز در سراسر فرودگاه های جهان از زمین بلند می شوند و فرود می آیند، انواع مختلفی وجود دارد. هر کدام از ما که کمی با پروازها آشنایی داریم، می دانیم که نوع و کلاس مختلف شان چیست.

در میان این پروازها، پروازی به نام چارتر وجود دارد و ما نیز کمابیش ما مفهوم آن آشنایی داریم اما شاید بسیاری از ما نمی دانیم که این نوع پرواز، چندین نوع دارد و هر کدام از آن ها هر روز در جهان، مورد استفاده قرار می گیرند. در خط های متمادی این مجال به مرور مفهوم چارتر و انواع آن در جهان می پردازیم.

پرواز چارتر چیست؟

قبل از هر چیزی، باید گفت که پروازهای چارتر از برنامه های هماهنگ شده شان منعطف تر هستند؛ پروازهای چارتر برخلاف پروازهای معمولی، می توانند مسیرهای متعدد و متنوعی را به سراسر جهان داشته باشند و خرید بلیط هواپیما در این نوع پرواز، راحت تر و با تعداد مقاصد منعطف تری برنامه ریزی می شود.

شاید عجیب باشد اما این امکان در پرواز چارتر وجود دارد که در شهری دور در آسیای مرکزی قرار داشته باشید و ناگهان در یکی از وبسایت های مسافرتی و گردشگری معتبر آن کشور، یک پرواز چارتری را ببینید که به نقطه ای دور در یک کشور آمریکای لاتین، قصد حرکت دارد! پر واضح است که این اتفاق از خصوصیات پرواز چارتری است و در مفهوم کلی این پرواز، جایگاه مشخصی دارد.

چارتر کردن یک هواپیما از طرف یک آژانس مسافرتی و یا شرکت هواپیمایی به این معنا است که شرکت و یا آژانس مربوطه، هواپیما را اجاره کرده است و بنا به درخواست مسافران و یا تخمین تعداد نفراتی که می خواهند به کشوری خاص در زمان مشخصی سفر کنند، پرواز خود را برنامه ریزی می کند.

در واقع، پرواز چارتر می تواند برای هر مقصدی تنظیم شود؛ خواه این مقاصد، کشورها و شهرهای معمول و همیشگی باشد که در هر برنامه پروازی دیده می شود، خواه کشور و یا شهری دور که در برنامه های عادی شرکت های هواپیمایی جایگاهی ندارد.

البته ناگفته نماند که خرید بلیط چارتر و وجود چنین نوع پروازی، به طور مستمر و همیشگی در برنامه ها وجود ندارد و تنها زمانی سر و کله اش پیدا می شود که شرکت ها و یا آژانس های مسافرتی، بر حسب تجربه هر ساله، حدس بزنند که ممکن است فلان مقصد، متقاضی زیادی در فلان تاریخ داشته باشد.

پرواز با چارتر اختصاصی

البته به غیر از لفظ چارتر اختصاصی، به این نوع پرواز، جت چارتری و یا خط چارتری هم گفته می شود. در این نوع از پرواز، یک شخص و یا گروهی مشخص برای سفر مشخص و اختصاصی خود اقدام به کرایه و یا همان چارتر کردن یک هواپیما اختصاصی می کنند و زمان و مقصد را هم به همین منوال، خود شخص و یا گروه مشخص می کند.

تصور کنید که یک تیم فوتبال برای این که به موقع به مقصد خود و انجام مسابقه با تیمی خارجی را دارد چه راهکاری را می تواند برای رسیدن به مقصدش داشته باشد؟ بی شک، چارتر اختصاصی و درگیر نشدن با بلیط های یکی در میان فروخته شده پروازهای معمول از بهترین گزینه هایی است که آن تیم می تواند انتخاب کند.

البته ناگفته نماند که چارتر اختصاصی با خدمات Class A ارائه می شود و شخص و گروه باید به خاطر داشته باشند که تمام ابعاد اقتصادی چارتر اختصاصی، متوجه بودجه آن ها است!

چارتر عمومی، گزینه پروازی مناسب

این نوع از پرواز، همان نوع از پرواز چارتر است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی معتبر و صاحب نام انجام می دهند؛ نزدیک فصل های شلوغ و پر مسافر سال که می شود، بسیاری از این شرکت ها و آژانس ها، مقاصدی را که می دانند مسافران به آنها رفت و آمد خواهند داشت و از محبوبیت خاصی برخوردارند را مورد هدف قرار می دهند و برای کرایه هواپیما و ایجاد پرواز چارتر برای آن مقصد، هر چه زودتر اقدام می کنند.

گرچه تعداد پرواز چارتر عمومی بسیار محدود است و تنها در زمان های مشخصی از سال انجام می شود، باز هم طرفدارهای خود را دارد و به قولی، بسیاری برای خرید بلیط هواپیما چارتر روزشماری می کنند. به عنوان مثال، در ایران و در روزهای آخر سال، پروازهای چارتری بسیاری را در فهرست پروازهای ایرلاین ها می بینیم که به مقاصدی مانند استانبول، تایلند و شهرهای دیگر دنیا پرواز دارند.

در اروپا نیز، در زمان تعطیلات سال نو میلادی، بیش ترین پروازهای چارتر عمومی متوجه کشورهایی مانند بریتانیا و آلمان هستند و با احتساب تقاضای مسافران، این دو کشور در صدر جدول پروازهای چارتر عمومی قرار می گیرند.

ارسال بار با پرواز چارتر باری

گاهی فراموش می کنیم که هواپیماها، این پرنده های آهنی، تنها انسان ها را از جایی به جای دیگر منتقل نمی کنند و این وسیله نقلیه پیشرفته، از دیرباز، نقش موثری در انتقال بارهای متفاوت به نقاط مختلف دنیا دارد. عتیقه جات، نمونه های خون، کالاهای عظیم و تاریخ انقاضا دار و اعضای بدن انسان که برای که برای پیوندهای فوری باید به جایی منتقل شوند، همگی از گزینه هایی هستند که فلسفه وجود پرواز چارتر باری را تشکیل می دهند. برای جا به جایی هر کدام از گزینه های نام برده شده، هیچ راهی جز بلند کردن یک هواپیما چارتر وجود ندارد. این نوع پرواز، بیش تر از طرف ارگان های دولتی و شرکت های بزرگ در جهان انجام می شود و هدفی خاص و مهم را دنبال می کند.

پرواز چارتر دسته جمعی!

همان طور که در ایران، بازی فوتبال طرفدار های خاص خود را دارد، در بسیاری از کشورهای اروپایی و شهرهای آن نیز تب فوتبال به همین شکل و یا حتی تندتر، وجود دارد؛ تصور کنید میان تیم منچستر سیتی و لیورپول مسابقه ای در هفته آتی وجود دارد و طرفداران هر دو تیم به هیچ چیز جز بازی پیش رو فکر نمی کنند.

بازی قرار است در شهر لندن انجام شود و طرفداران هر دو تیم می خواهند از شهر خودشان، با پرواز مستقیم و بدون وقفه، خود را به بازی برسانند. جواب مشخص است! هیچ پروازی برای این تماشاچیان نمی تواند جذاب تر و دلچسب تر از پرواز چارتر دسته جمعی باشد! در این نوع از پروازهای چارتری، هر مسافر و یا همان تماشاچی، هزینه بلیط خود را در هواپیما می پردازد و تعداد به قدری هست که هر ایرلاینی با کمال میل، هر تعداد هواپیمایی که لازم باشد را به فهرست پرواز چارتر دسته جمعی اختصاص می دهد.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک7

انتهای پیام/

کد خبر: 1061374

وب گردی

وب گردی