گزینه‌های اخراج نظامیان آمریکا از عراق در حال بررسی است

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد که گروه‌های مقاومت برای بیرون راندن نظامیان آمریکایی از عراق در حال تلاش و رایزنی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق می‌گوید تلاش‌ها برای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت در حال بررسی گزینه‌های لازم برای تحقق این هدف هستند.

«جعفر الحسینی»، سخنگوی این گردان‌ها امروز سه‌شنبه (۲۹ بهمن) در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که «دیدارهایی بین فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق در شهرهای بغداد و قم صورت گرفته است و این گروه‌ها گزینه‌های راهبردی برای اخراج نظامیان آمریکا از عراق را بررسی می‌کنند».

حسینی همچنین از وجود تحرکات میدانی خبر داد که هدف از آن زیر نظر گرفتن حرکت نیروهای آمریکایی و موقعیت آن‌ها در عراق است.

او درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و تلاش وی برای تقویت مقاومت عراق در برابر تروریسم نیز گفت: شهید سلیمانی همه جزئیات مربوط به مقاومت اسلامی عراق را پیگیر می‌شد.

سخنگوی حزب‌الله عراق گفت که حضور فرماندهان و رهبران گروه‌های مقاومت در ایران با هدف دست‌یابی به مسیری است که این گروه‌ها بتوانند به حضور تروریست‌های آمریکایی در عراق پایان دهند.

حسینی همچنین از وجود هماهنگی با متحدان خود در تهران به منظور راه‌های پاسخ به جنایت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده سازمان الحشد الشعبی عراق خبر داد.

او به تظاهرات میلیونی اخیر عراقی‌ها در محکومیت این جنایت‌ اشاره کرد و گفت که راه اندازی این تظاهرات و مشارکت گروه‌های مختلف در آن، برخی از نیروهای خواهان تداوم حضور آمریکایی‌ها در عراق را در تنگنا قرار داده است.

سخنگوی حزب‌الله عراق با بیان اینکه آمریکا به دنبال حضور طولانی مدت در عراق است، گفت که نظامیان آمریکا به صورت کامل در داخل عراق در محاصره هستند و تنها به وسیله هواپیما می‌توانند آمد و شد کنند.

او در چرایی اینکه چرا آمریکا به دنبال کش دادن حضور خود در عراق است، گفت:‌ «واشنگتن به دنبال مهلت اضافی برای ابقای نیروهای خود در عراق تا آغاز دوره برگزاری انتخابات [پارلمانی] است تا از این طریق فشارها به بغداد را افزایش دهد».

حسینی با بیان اینکه آمریکا فقط زبان زور می‌فهمد و جز به قدرت نظامی بازدارنده، به هیچ چیز دیگری وقعی نمی‌نهد، از سفارت آمریکا در بغداد به عنوان مرکزی برای سیطره و هیمنه بر عراق یاد کرد و گفت که این مرکز بر برخی از مسئولان حتی در داخل صحن پارلمان این کشور نیز سیطره دارد.

احساسات ضد آمریکایی بعد از ترورهای آمریکا علیه نیروهای مقاومت که به شهادت نیروهای الحشد الشعبی در القائم و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس سازمان الحشد العشبی در سیزدهم دی ماه منجر شد، افزایش یافته است.

قانون‌گذاران عراقی در اعتراض به این جنایت و ترور و افشای هم‌دستی آمریکا با رژیم صهیونیستی در حملات مشکوک به نیروهای الحشد در تابستان گذشته، لایحه قانون اخراج نظامیان خارجی از خاک عراق را ۱۵ دی ماه تصویب کردند و از دولت خواستند همه توافق‌ها و هم‌کاری‌های نظامی با آمریکا در قالب ائتلاف بین‌المللی را لغو کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061385

وب گردی

وب گردی