حضور زنان در جوامع متمدن غربی، به واسطه منفعت طلبی است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بانوی بزرگ اسلام سبک و روشی از زندگی را ارائه دادند که حتی جامعه انسانی امروز با تمام شعارهای خود در بوته افراط و تفریط نیز نتوانسته همانند آن را ترسیم کند، گفت: سبک زندگی حضرت فاطمه (س) باید الگوی همه زنان عالم قرار گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قاضی زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه (س) با بیان اینکه بحث های بسیار متعددی را می توان پیرامون وجود نورانی بی بی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) مطرح کرد، گفت: یکی از مباحث مهم، شخصیت شناسی این بانوی بزرگوار است.

قاضی زاده با تأکید بر اینکه سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در محیط خانه، خانواده و اجتماع باید الگوی همه زنان عالم قرار گیرد، توضیح داد: باید عظمت وجود آن حضرت را درک کرد و با شناخت از ایشان، متوجه شد حضرت فاطمه چه سیره و سبکی در زندگی داشتند که الگوی کاملی برای زندگی بشر در تمامی عرصه هاست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه الگوی زندگی حضرت فاطمه (س) در زمانی به جامعه اسلامی عرضه می شود که دنیای عرب و غرب دچار انحرافاتی در خصوص زنان بود و همواره رفتار ظالمانه ای نسبت به زنان انجام می شد، تصریح کرد: در این شرایط این بانوی بزرگ اسلام سبک و روشی از زندگی را ارائه دادند که حتی جامعه انسانی امروز با تمام شعارهای خود در بوته افراط و تفریط نیز نتوانسته همانند آن را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که به زن بها نمی داد، حضرت فاطمه (س) به عنوان الگو معرفی شده است، ادامه داد: جامعه عرب جاهلیت دختران خود را یا زنده به گور می کردند و یا با اعتقاد به ننگ، آنان را بزرگ می کردند و در اروپا نیز پیش از رنسانس، منزلت زن به حدی پایین بود که اگر مردی وفات می کرد، همسرش را زنده زنده با او دفن می کردند.

قاضی زاده با اشاره به اینکه امروز نیز از زنان به عنوان ابزار بهره برداری می شود، گفت: حضور زنان در جوامع متمدن غرب، به واسطه منفعت طلبی مادی و سودجویی است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) چند فرزند دختر دیگر داشتند که همگی از حضرت فاطمه بزرگتر بودند و در راه اسلام مشرکان آنان را بسیار آزرده کردند، عنوان کرد: عظمت حضرت فاطمه به حدی بود که بسیاری فکر می کنند ایشان تنها فرزند حضرت محمد (ص) بود.

حجت الاسلام قاضی زاده ادامه داد: پیامبر عظیم الشأن اسلام، پس از نماز صبح هنگام مراجعت به منزل، جلوی خانه حضرت فاطمه توقف می کرد و آیه تطهیر را قرائت می فرمودند که نشان از عظمت حضرت فاطمه (س) دارد.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س)، تمامی وظایف مادری و همسر بودن را با تمام وجود پذیرفته و به بهترین شکل انجام می دادند، تشریح کرد: ایشان در کنار تمامی وظایف شرعی، هیچگاه تقاضایی خارج از توان حضرت علی (ع) ابراز نکردند تا موجب شرمساری همسر خود شود.

این مسئول با بیان اینکه پس از رحلت نبی اکرم حضرت محمد مصطفی (ص)، فرشته وحی جبرئیل بر حضرت فاطمه نازل می شد و مطالبی را برای ایشان بازگو می کرد، اذعان کرد: این مطالب را حضرت علی(ع) می شنیدند و جمع آوری می کردند که مجموع آن به مصحف فاطمه زهرا معروف شده است که به صورت امانت از امام علی (ع) به امامان پس از ایشان سپرده شده است و امامان هنگامی که می خواستند نسبت به مقام خود افتخار کنند، داشتن این مصحف را عامل مباهات می دانستند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1061394

وب گردی

وب گردی