آخر هفته در کدام استان ها برف می‌بارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده را تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در نوار غربی دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی بارش برف و باران پیش بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه برای برخی مناطق جنوب غرب بارش به صورت رگبار، رعد و برق و همراه با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود گفت: برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، البرز، سمنان، قزوین و تهران نیز بارش‌های پراکنده مورد انتظار است.


گودرزی با تاکید بر اینکه فردا سامانه بارشی در سراسر کشور تقویت می‌شود، تصریح کرد: این سامانه از فردا بعد از ظهر نیمه غربی، دامنه و ارتفاعات البرز، بخش‌هایی از مرکز، سواحل دریای خزر را نیز در بر می‌گیرد.


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنج شنبه و جمعه برای شرق و حنوب شرق کشور وزش باد‌های شدید توام با گرد و خاک پیش بینی می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در استان لرستان، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، قزوین، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، همدان و زنجان و همچنین آب گرفتگی، لغزنگی جاده‌های کوهستانی و کاهش دید و معابر شهری مورد انتظار است.


وی ادامه داد: جمعه بارش‌ها محدود به دامنه‌های شرقی البرز شده و پس از آن نیز خارج می‌شود.


گودرزی با اشاره به اینکه آسمان تهران نیمه ابری و همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: فردا برای ارتفاعات تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: زنجان با دمای منفی ۷ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۸ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1061416

وب گردی

وب گردی