مهارت‌آموزی سربازان در اوقات فراغت/ نمایندگان مجلس باید نگاه ملی داشته باشند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سربازان بعد از پایان دوره آموزشی، وقت خالی بسیار زیادی در دوران خدمت دارند و می‌توانند از این زمان برای مهارت‌آموزی و آماده‌سازی برای پذیرش شغل بعد از پایان خدمت استفاده کنند.

محمدحسین امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آغاز ثبت نام طرح سرباز ماهر در دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: توافقی با ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران داشته‌ایم تا سربازان در دوران خدمت بتوانند دوره‌های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی را پشت سر بگذارند. ثبت نام برای شرکت در نخستین دوره از 26 بهمن‌ماه آغاز شده و سربازان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوط در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح در مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی ناجا برگزار می‌شود؛ اما در آینده دیگر مراکز ما نیز طرح سرباز ماهر را اجرایی خواهند کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تصور برخی از جوانان جامعه مبنی بر صرف بی‌هدف دو سال از عمر در دوران سربازی خاطرنشان کرد: اتفاقاً پیشنهاد ما به ستاد کل نیروهای مسلح دقیقاً در همین راستاست. سربازان بعد از پایان دوره آموزشی، وقت خالی بسیار زیادی در دوران خدمت دارند و می‌توانند از این زمان برای مهارت‌آموزی و آماده‌سازی برای پذیرش شغل بعد از پایان خدمت استفاده کنند.

امید بیان کرد: سربازان در این طرح فقط 50 درصد از هزینه دوره را می‌پردازند و می‌توانند نسبت به کسب هر مهارتی با دریافت مدرک معتبر اقدام کنند.

وی درباره انتظارات جامعه دانشگاهی از مجلس شورای اسلامی یازدهم گفت: متأسفانه بسیاری از نمایندگان در مجلس، نگاهی منطقه‌ای دارند و منافع کلان ملی را در نظر نمی‌گیرند، در حالی که باید رویکردی ملی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآور شد: نماینده مجلس باید پاک‌دست، شجاع و مدبر باشد و دوست و دشمن را بشناسد و از همه مهم‌تر به توان داخلی تکیه کند. به‌شخصه علاقه دارم افرادی وارد مجلس شوند که در ابتدا پاک و منزه باشند و از طرفی بدانند کشور در چه موقعیت حساسی قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061419

وب گردی

وب گردی