این همه لشکر کشی برای یک امتیاز؟

نماینده های ایران، در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود رفتند که متاسفانه با سه شکست و یک تساوی همراه بود.در ادامه به بررسی این مسابقات می پردازیم.

ایسکانیوز - رضا صالحی/ چهار مسابقه پرهیاهو و تنها یک امتیاز! این همه دستاوردی بود که ما از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا کسب کردیم. اجازه بدهید بدون فوت وقت به بررسی چهار مسابقه ای بپردازیم که حاصلش یک امتیاز شد!

استقلال ایران-الاهلی عربستان

استقلال در حالی پا به این مسابقه گذاشت که نه تنها مانند هفته های گذشته بازیکن موثری روی نیمکت نداشت بلکه سه بازیکن دیگر این تیم یعنی فرشید باقری، علی کریمی و هرویه میلیچ نیز این بازی را به علت مصدومیت از دست دادند. استقلال اما با این وجود تیم برتر میدان بود و تنها خستگی بیش از حد بازیکنان این تیم باعث می شد در کورس ها عقب بمانند و دو گل را دریافت کنند که البته یکی از آنها پنالتی اشتباهی بود که داور کره ای به اشتباه سود تیم عربستانی گرفت.

نکته ای که تلخی این شکست را دوچندان می کرد قضاوت ناعادلانه و اشتباهات تاثیر گذار داوری بود. داور کره ای یک پنالتی و یک گل به استقلال بدهکار شد تا آبی ها، با وجود شکست خود را برنده ی این میدان بدانند. اما از نظر فنی، استقلال در فاز هجومی همانند بازی های گذشته از تنوع خوبی برخوردار بود آنها روی ارسال ها و توپ های دوم آن، نفوذ و کات بک و همینطور پرس مدافعان پر اشتباه الاهلی برنامه داشتند اما متاسفانه زورشان به داوری نرسید.

شهر خودرو ایران-پاختاکور ازبکستان

بالاخره آثار بی برنامگی مدیریت ورزش در شهر خودرو هم دیده شد آنها نیمه اول را مقاومت کردند و گلی دریافت نکردند اما در نیمه ورق برگشت و سه گل به دلیل کاهش توان دفاعی مدافعان دریافت کردیم.در فاز هجومی شهر خودرو دل بسته بود به ضد حملات و ضربات آزاد که نتوانست از آن استفاده کند. پاختاکور اما کانال های کناری را هدف گرفت و از همین طریق توانست به سه گل خود دست یابد.

جنجال مجازی

البته باید خاطر نشان کرد جنجال مجازی دروازه بانان تیم های استقلال و شهر خودرو نیز در رقم خوردن این نتایج بی تاثیر نبود.

پرسپولیس ایران-الشارجه امارات

پرسپولیس، بعد از باخت به الدحیل امیدوار بود تا با کسب سه امتیاز این بازی به مصاف تیم عربستانی در هفته سوم رقابت ها برود. شاگردان گل محمدی در ابتدا با روشی که پرسپولیس مهارت خاصی در آن دارد، یعنی استفاده از فضای پشت مدافعان به گل رسید. خیلی زود اما نوبت الشارجه بود که از ضعف خط دفاعی پرسپولیس،فضای بین مدافعان میانی و کناری استفاده کند و به گل تساوی برسد. هرچند پرسپولیس از ناهماهنگی بعد از گلزنی الشارجه استفاده کرده و دوباره پیش افتاد باز هم حریف اماراتی، از کناره ها نفوذ کرده و به گل رسید. در نیمه دوم پرسپولیس تاکتیک خاصی برای حمله نداشت و در دفاع نیز متاسفانه آسیب پذیر نشان داد اما آنها توانستند نتیجه را حفظ کرده و با همین نتیجه اولین امتیاز خود را دشت کنند.

سپاهان ایران-السد قطر

خط دفاع سپاهان متاسفانه مقهور سرعت بازیکنان هجومی السد و پاس های عمقی آنها بودند اما این تاکتیک فقط باعث به ثمر رسیدن یکی از گلها شد. تاکتیک دیگر نفوذ و پاس کات بک بود که کاملا موفق بود و دو گل را برای السد به ارمغان آورد اما شگرد همیشگی سپاهان در خط حمله یعنی ارسال ها نیز در این بازی جواب نداد تا حتی توانایی جبران یک گل از این گل ها را نیز نداشته باشد.

کد خبر: 1061455

وب گردی

وب گردی