سبک زندگی اسلامی زن را محور خانواده و توسعه می داند/ زن در اسلام یک محور اجتماعی قوی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی زن را محور خانواده و توسعه می داند، گفت: لازم است یک پویش در میان جوانان که از فطرت پاک برخوردارند، ایجاد شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش «زن مسلمان ایرانی در آینه الگوی پیشرفت 50ساله» که صبح امروز در واحد یادگار امام (ره) برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا، گفت: زن محور تعارض نگاه اسلامی و نگاه غربی و حاکمیت خدا و طاغوت بوده و موضوعی بسیار مهم و اساسی است. اسلام با تکیه بر آیه شریفه «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ»، به مبارزه با مخالفان زنان پرداخت، اما زنده به گور کردن زن، خاص 1400 سال قبل نیست، بلکه امروز هم غرب در حال زنده به گور کردن زن و کرامت اوست.

وی خاطرنشان کرد: شرم داریم که بگوییم در سال 2020 کاندیدای برجسته دموکرات های آمریکا پشت تریبون با افتخار اعلام می کند که همجنسگراست. اینجاست که جهالت نوین غرب پیدا می شود. آیا این زنده به گور کردن جایگاه و کرامت زن نیست؟ این است تمدنی که نه تنها مقام زن را بلکه انسانیت را زنده به گور می کند. شرم باد بر کسانی که اینگونه ارزش های اسلامی را به سخره گرفتند و شعار پیشتازی و پیشروی در فرهنگ می‌دهند و می خواهند سبک زندگی آمریکایی را بر ما مستولی کنند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه مدل حضور اجتماعی زن در انقلاب تعریف دوباره یافت، تصریح کرد: افتخار انقلاب اسلامی این است که 41 سال پیش زنان مسلمان در راهپیمایی ها، تبدیل به یکی از ارکان فروپاشی رژیم طاغوت شدند. برای آنکه زنان می دیدند فرهنگ شاهنشاهی به تبع فرهنگ آمریکایی می خواست هدیه امروز غرب را برای آنها به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در 41 سال گذشته همواره دو تعارض و جنگ بین سبک زندگی اسلامی که زن را باکرامت، عالمه، عاقله، تحصیلکرده، محور خانواده و توسعه و... می داند و سبک زندگی آمریکایی که مدعی برابری حقوق زن و مرد است، به وجود آمد. سبکه زندگی آمریکایی و به طور کلی غربی، تلاش دارد محوریت خانواده و دین را از یکپارچگی اجتماعی خارج کرده و هویت زن را به جای محوریت خانواده، به عنصر شغلی تنزل دهد.

وی با بیان اینکه افتخار داریم در مکتبی هستیم که حضرت زینب (س) عقیله بنی‌هاشم نامیده می شود، گفت: زن در اسلام یک محور اجتماعی قوی است نه محور تبلیغات برای فروش و سود بیشتر. اسلام یک بستر فعال اجتماعی و جامعه‌ساز برای زنان ایجاد کرد و ما اگر بخواهیم الگوی پیشرفت ایرانی- اسلامی را از الگوی توسعه غربی جدا کنیم، محور آن نگاه به زن و نقش‌آفرینی اوست. در مواجهه با این نگاه، برخی مرتباً با موضوعاتی چون برابری زن و مرد و کنوانسیون هایی تحت عنوان حقوق کودک، 2030 و... می خواهند به ما القا کنند که غرب حامی زنان و کودکان است. این نقطه حضیض تمدنی است که مقام معظم رهبری فرمودند مانند کشتی تایتانیک در حال غرق شدن است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمریکا در تعریف مفهوم خانواده و زن به بن‌بست رسیده است، اظهار کرد: ما برای نهاد خانواده و کرامت زن ارزش فراوانی قائل هستیم، بنابراین نباید هیچ‌گاه حاضر شویم این نهاد را با تعریف زرق و برق دار سبک زندگی آمریکایی معاوضه کنیم، چرا که پیش از انقلاب اسلامی تعریف زن غربی در ایران را دیدیم و جوانان اکنون باید بدانند و با مطالعه تاریخ به این نکته برسند که افتخار انقلاب اسلامی، کرامت بخشیدن به زن است و زن در بستر خانواده و خانواده به عنوان محور توسعه و تربیت شده است.

دکتر طهرانچی در پایان با قدردانی از بسیج اساتید خواهران و واحد یادگار امام (ره) برای برگزاری این همایش و پرداختن به جایگاه زن مسلمان ایرانی، گفت: لازم است یک پویش در میان جوانان که از فطرت پاک برخوردارند، ایجاد شود تا کراهت سبک زندگی غربی برای جوانان آشکار شود. در گام دوم انقلاب اسلامی، جوانان و بانوان باید بتوانند با «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «خودکفایی اقتصادی»، «عدالت و مبارزره بافساد»، و «سبک زندگی» حرکتی درخور داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061468

وب گردی

وب گردی