شیوه‌نامه کمیته‌های علمی استانی به زودی ابلاغ می‌شود/ کمک به افزایش سطح کیفی دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شیوه نامه کمیته‌های علم سنجی استانی در آینده نزدیک خبر داد.

علی جهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره شیوه نامه کمیته‌های علم سنجی استانی گفت: شیوه‌نامه کمیته‌های علم سنجی استانی در دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک برای اولین بار در این دانشگاه ابلاغ می‌شود. این شیوه‌نامه با توجه به نگاه بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در خصوص توسعه رتبه دانشگاه و تاکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حال تنظیم است.

او ادامه داد: اقدامات زیادی در این کمیته‌های علم سنجی مد نظر است؛ یکی از اقداماتی که در این شیوه‌نامه انجام می‌شود کمک به افزایش کیفی و کمی و همچنین بحث ارتقای واحدهای دانشگاهی در نظام‌های رتبه بندی است. این فعالیت در ارتقای کلی دانشگاه آزاد در سطح بین المللی نیز تاثیر گذار خواهد بود. نکته دیگر این که وظایف مختلفی در این شیوه‌نامه برای فعالیت‌های کمیته‌های علم سنجی استانی تعریف شده است که یک بخش از این وظایف در خصوص پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اهداف این شیوه‌نامه توضیح داد: افزایش تولیدات کمی و ارتقای کیفی مقالات و همچنین دیده شدن واحدهای دانشگاهی و خود دانشگاه آزاد اسلامی در نظام‌های رتبه بندی بین المللی از جمله اهداف این شیوه نامه است.

او با بیان این که نظام‌های مختلف رتبه بندی بین المللی را در خصوص دانشگاه‌ها بررسی کردیم اظهار کرد: شاخص‌های مختلی را نیز استخراج کردیم و در این آیین‌نامه به صورت سیستماتیک از واحدهای استانی خواسته می‌شود تا با هماهنگی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی به این سمت بروند که این شاخص‌ها را محقق کنند تا در آینده نزدیک بتوانیم رتبه دانشگاه آزاد اسلامی را در سطح کشور و دنیا ارتقا دهیم.

جهان با تاکید براین که این شیوه نامه برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده و قبلا چنین آیین نامه ای وجود نداشت اضافه کرد: این کمیته‌های علم سنجی که ایجاد می‌شوند ساختار جدیدی را در دانشگاه ایجاد نکرده و بدون بار مالی ایجاد می‌شوند و زیر نظر شورای پژوهش استان‌ها فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061475

وب گردی

وب گردی