دانشجویان باید بینش سیاسی داشته باشند/ لزوم درک صحیح از موقعیت نظام اسلامی

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: دانشجویان باید بینش سیاسی و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشند اما گرایش‌های سیاسی، احزاب و گروه‌ها نباید دانشجویان را به سمت خود جذب کنند.

مجتبی معظمی مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره لزوم مطالبه گری جریان‌های دانشجویی از نامزدهای انتخاباتی اظهارکرد: مطالبه‌گری تشکل‌های سیاسی دانشگاه از نامزدهای انتخاباتی، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است؛ موضوع انتخابات برای ملت ایران، نعمت و دستاوری بزرگ محسوب می شود که حضور در آن، حقی قانونی و تکلیف دینی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود با اقشار مختلف مردم، ویژگی‌های مجلس در تراز انقلاب اسلامی را برشمردند؛ تشکل‌های دانشجویی نیز باید خصوصیاتی مانند خداباوری، ولایت محوری، روحیه انقلابی، تفکر جهادی، بصیرت، شجاعت و ضدیت با استکبار را که مقام معظم رهبری برای یک نماینده مجلس ترسیم کرده‌اند، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و این ویژگی ها را از نامزدهای انتخابات مطالبه کنند.

معظمی با اشاره به نخبه پروری سیاسی دانشگاه و بلوغ سیاسی دانشجویان ادامه داد: دانشجویان باید درک درستی از موقعیت نظام اسلامی و انقلاب داشته باشند و اگر این درک درست و منطقی نباشد، در شرایط حساسی مانند انتخابات، نقش آفرینی موثری نخواهند داشت.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: درحال حاضر دشمن به دنبال این است که به هر طریقی به نظام اسلامی ضربه وارد کند و لذا قشر دانشجو به عنوان قشر نخبه و تاثیر گذار برروی جامعه، باید خود را ازلحاظ سیاسی و عقیدتی تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید بینش سیاسی و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشند اما گرایش‌های سیاسی، احزاب و گروه‌ها نباید دانشجویان را به سمت خود جذب کنند؛ امروزچهره‌های دانشگاهی وظیفه بصیرت افزایی را برعهده دارند و باید فعالیت احزاب و گروه‌ها و چهره‌های سیاسی را به صورت دقیق رصد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061476

وب گردی

وب گردی