طرح دانشگاه آزاد برای اشتغال فارغ التحصیلان در بخش خصوصی

مدیر تسهیلات باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد با اشاره به سهولت در جذب سرآمدان این دانشگاه در بخشهای خصوصی و تعاونی ها، گفت: در صورت عقد قرارداد، وزارت کار دانش آموختگان را ۲ سال بیمه می کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شهاب خاقانی مدیر تسهیلات باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد در تشریح جزئیات تفاهم با وزارت کار در خصوص اشتغال پذیری دانش آموختگان عضو باشگاه و فارغ التحصیلان شغل اولی دانشگاه آزاد گفت: براساس این تفاهم دانشگاه آزاد مکلف به ساماندهی و شناسایی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای جذب در واحدهای اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها که کاملاً دولتی نباشند، است.

مدیر تسهیلات باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه سرآمدان این دانشگاه در طرح کارورزی وزارت کار مشغول به کار می‌شوند، گفت: دانش آموختگان ابتدا در دوره سه ماهه دوره کارورزی را آغاز می‌کنند و وزارت کار در این مدت مکلف به پرداخت کمک هزینه و حق بیمه فرد می‌شود.

وی افزود: فراهم کردن زمینه مناسب برای همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک برای اشتغال زایی دانش آموختگان دانشگاهی، یکی دیگر از وظایف دانشگاه در این تفاهم به شمار می‌رود.

خاقانی با بیان این مطلب که در صورت عقد قرارداد واحدهای اقتصادی بخش خصوصی با فرد کارورز، وزارت کار حداکثر به مدت ۲۴ ماه (۲ سال) موظف به پرداخت حق بیمه فرد است، افزود: ایجاد پوشش بیمه مسئولیت و حوادث برای کارورزان در دوره‌های مقدماتی آموزش کارورزی از جمله وظایف وزارت کار به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: وزارت کار همچنین به منظور سهولت در انجام کار، دسترسی‌های مدیریتی لازم را برای دانشگاه در سامانه کارورزی ایجاد خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1061481

وب گردی

وب گردی