ارائه برنامه برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها، شاخص جدی برای انتخاب کاندیدای اصلح است

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: یکی از شاخص‌های جدی برای انتخاب کاندیدای اصلح، برنامه‌هایی است که نامزدها برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند.

ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نگاه مجلس یازدهم شورای اسلامی به دانشگاه و آموزش عالی اظهار کرد: امام خمینی (ره) جمله معروف و درستی دارند که می‌فرمایند: «مجلس در رأس همه امور است». آنچه باعث توسعه و پیشرفت کشور می‌شود، برنامه‌ها، قوانین و فعالیت‌های فکری اساسی است. برنامه‌های توسعه‌ای کشور شامل برنامه‌های سالانه دولت، طرح‌ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی تصویب و تبدیل به قانون شده، بودجه برای آن پیش‌بینی می‌شود و مبنای عمل دولت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: توسعه و پیشرفت کشور در آینده به آنچه برمی‌گردد که در مجلس می‌گذرد. زیربنای توسعه کشور منوط به آن است که قوانین مجلس از نظر کمی و کیفی تا چه اندازه پرمحتوا باشند. حضور نمایندگانی که در درجه اول دارای علم و بعد صاحب تجربیات و تخصص کافی در زمینه‌های مختلف مربوط به توسعه و پیشرفت باشند، شاخص بسیار مهمی است. از طرف دیگر دیدگاه‌های متعهدانه نمایندگان بسیار اهمیت دارد. هرچه نیروهای برجسته، خبره و با دانش و معلومات کافی به مجلس بفرستیم، می‌توانیم امیدوارم باشیم آینده خوبی پیش روی کشورمان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: مجلس و حضور در انتخابات را باید جدی گرفت. ان‌شاءالله افراد برجسته‌ای وارد مجلس شوند؛ چون در آینده همین افراد وظیفه اساسی نظارت بر قوانین، برنامه‌ها و مسیر را برعهده خواهند داشت. قوه مقنه، یکی از نهادهای مهم در هر کشوری از جمله ایران است که تأثیر غیر قابل انکاری دارد.

نمایندگان مردم باید برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی، برنامه ارائه دهند

صالحی عمران در مورد کم‌توجهی ادوار مجلس به دانشگاه و حتی بی‌اعتنایی کاندیداها به آموزش عالی در وعده‌های انتخاباتی گفت: نهادهای علمی، آموزشی، فناورانه و پژوهشی بسیار مهم هستند. دانشگاه، موتور محرک توسعه محسوب می‌شوند و یکی از برنامه‌های جدی نمایندگان باید تقویت نهادهای علمی، آموزشی و فناورانه باشد. اگر نمایندگان مردم، افراد علمی، متخصص و دانشگاهی باشند باید برای تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه برنامه ارائه دهند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های جدی برای انتخاب کاندیدای اصلح، برنامه‌هایی است که نامزدها برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های کشور از نظر کمی، رشد زیادی داشته‌اند و اکنون نیازمند برنامه‌هایی برای رشد کیفی هستند. کاندیداها باید به‌دور از گرایش‌های خاص فکری و سیاسی، به‌شکلی دلسوزانه برنامه ارائه دهند و به نهادهای دانشگاهی کمک و از آنها حمایت کنند.

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای در پایان گفت: نیازمند تشکیل نظام همکاری و همفکری توأمان به‌دور از بده و بستان‌ها و حاشیه‌ها هستیم. کاندیداها باید برنامه‌های جدی برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها ارائه دهند و این موضوع در شعارهای‌شان نیز ملموس باشد. فردی که دیدگاه علمی و متعصبانه نسبت به توسعه کشور دارد، نهادهای علمی و دانشگاهی را جدی می‌گیرد و حتماً برای ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها برنامه می‌دهد. مردم توقع دارند توجه به دانشگاه‌ها سرلوحه نمایندگان مجلس باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061482

وب گردی

وب گردی