صندوق پژوهش و فناوری در لایحه بودجه 99 لحاظ شده است

دبیر کل شورای عالی عتف گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده از مجلس شورای اسلامی، صندوق پژوهش و فناوری در لایحه بودجه 99 لحاظ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود برومند در حاشیه صدوهشتادوهشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف که در محل سالن جلسات دبیرخانه شورا برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوعی که در دستور کار جلسه قرار داشت، گزارشی بود که سازمان برنامه و بودجه از وضعیت بودجه پژوهش و فناوری و لایحه بودجه 99 ارائه داد.

وی درباره این جلسه که با محور ارائه بودجه پژوهش و فناوری در سال‌های گذشته و لایحه بودجه سال 99 برگزار شد، ادامه داد: همچنین بحث تغییرات بودجه و شرایط آن در سال‌های گذشته مد نظر ما قرار داشت که در گزارشی بسیار دقیق و ارزنده ارائه شد. اعضای جلسه که از دستگاه‌های مختلف بودند، نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.

دبیر کل شورای عالی عتف خاطرنشان کرد: تصمیماتی در مورد روشن شدن برخی از تعاریف به‌منظور دقیق کردن فعالیت‌ها، اطلاعات و آمار اتخاذ شد و در مجموع جلسه بسیار سازنده‌ای بود. یکی از راهکارهایی که مطرح شده، تشکیل صندوق پژوهش و فناوری ذیل شورای عالی عتف بوده که چند هفته پیش به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. البته بنا بر اطلاعات کسب شده از مجلس شورای اسلامی، این صندوق در لایحه بودجه 99 لحاظ شده که موجب نهادسازی خیلی خوبی در شورای عالی عتف می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اعضای جلسه بر طراحی صحیح و تدوین دقیق فرایندهای اجرایی و اساسنامه صندوق تأکید داشتند تا بتواند پژوهش و فناوری کشور را به سمتی که لازم است، هدایت کنند.

برومند در پاسخ به سؤالی درباره میزان بودجه اولیه صندوق پژوهش و فناوری گفت: در حال حاضر بحث بودجه اهمیت زیادی ندارد؛ بلکه بحث مهم، نهادسازی و طراحی سیستم است. باید منتظر باشیم و ببینم در لایحه بودجه 99 اصولاً برای صندوق پژوهش و فناوری بودجه‌ای تعریف می‌شود یا خیر. در سال 99 باید فرایند اجرایی، نحوه هماهنگی با دیگر صندوق‌ها، ارتباط با شورای عالی عتف و مکانیزم‌های تصمیم‌گیری لحاظ و طراحی شود تا بتواند به محض اینکه فعالیت خود را آغاز کند، بسیار دقیق و مناسب باشد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت صندوق پژوهش و فناوری، موازی با صندوق‌های دیگر نخواهد بود، یادآور شد: باید طراحی دقیقی صورت بگیرد تا به هیچ وجه بحث موازی‌کاری مطرح نشود. صندوق‌های دیگر در حوزه مشخصی فعالیت می‌کنند و اتفاقاً اقدامی که باید صورت بگیرد، ایجاد هماهنگی بیشتر بین دیگر صندوق‌ها با صندوق توسعه پژوهش و فناوری کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061493

وب گردی

وب گردی