دومین دادگاه مجازی دانشگاه شاهد برگزار شد

دومین دادگاه مجازی دانشگاه شاهد، با موضوع حقوق کیفری به مدد انجمن علمی حقوق این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دادگاه مجازی یا موت کورت(Moot Court) به مسابقه‌ شبیه‌سازی شده‌ دادگاه‌ها در فضای تئوریک دانشگاه‌ها گفته می‌شود که در سراسر جهان شاهد برگزاری آنها هستیم و به شاخه‌های بسیاری نظیر حقوق فضا، حقوق تجارت، حقوق بین‌الملل، حقوق رسانه، حقوق جزا تقسیم می‌شوند.

دانشجویان با شرکت در این مسابقات با رویه‌ موجود در دادگاه‌ها آشنا و به سمت آرا وحدت‌ رویه و نیز نظریه‌های مشورتی مرتبط با مباحث و مواد قانونی و نیز مطالعه بیشتر سوق داده می‌شوند که امروزه از ملزومات انجام یک امر حقوقی است.

موضوع پرونده‌ امسال دادگاه مجازی دانشگاه شاهد، مرتبط با جزا و حقوق کیفری بود که با حضور اعضای هیئت علمی رشته حقوق این دانشگاه نظیر عبدالعلی توجهی(استاد نام آشنای جزا و جرم شناسی)، ابوالقاسم خدادی، مجتبی فرح بخش، رضا احسانپور و حامد کرمی برگزار شد.

برگزاری این قبیل دادگاه‌های مجازی از سیاست‌های گروه حقوق دانشکده است تا هر دانشجوی حقوق در طول دوران ۴ سال کارشناسی، حداقل یک موت کورت حقوق کیفری و یک موت کورت حقوق خصوصی را تجربه کند.

در این دادگاه هر تیم یک شکوائیه و یک لایحه از طرف شاکی و نیز یک لایحه دفاعیه نیز از طرف مشتکی عنه ارسال نمودند که توسط گروه حقوق و انجمن علمی حقوق این دانشگاه ارزشیابی شدند و تیم‌ها در مرحله‌ مقدماتی قرار گرفتند و بر اساس امتیاز قضات به آنها، چهار تیم به دور بعد (نیمه نهایی) صعود کردند که در نهایت 2 تیم به فینال رسیدند.

تیم اول شامل سیدامین ابراهیم زاده، امیرحسین شکیب راد، علیرضا کرمی، تیم دوم شامل آرش درزی رامندی، حمیدرضا امرایی، علی سالدورگر نجف آبادی، تیم لایحه برتر شامل امیررضا پورحمزه، حسین افشارپور و محیا موحدی مرام هستند. ارائه دهنده برتر نیز الهه میرعلی اکبری بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061554

وب گردی

وب گردی