ماسک هوشمند ضد کرونا تولید شد

شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به تولید ماسک هوشمند کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، شرکت شیائومی برای مقابله با ویروس کرونا که از شهر ووهان چین شروع و به مرور در حال گسترش به سایر نقاط جهان است، اقدام به ثبت یک اختراع مهم کرده است. همانطور که می دانید تقاضا برای ماسک پس از اپیدمی کرونا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است بسیاری از مارک ها شروع به تولید ماسک و بحران را به فرصت تبدیل کردند. غول فناوری چینی شیائومی که با تنوع دامنه محصولات خود معروف است، در این مرحله اقدام به تولید ماسک هوشمند کرده است. هدف شیائومی از تولید ماسک هوشمند چیست؟

مقابله شائومی با کرونا با ماسک هوشمند

اگر چه شائومی هم اکنون نیز در چین اقدام به فروش ماسک می کند ولی برای مقابله موثرتر با این ویروس یک ماسک هوشمند توسعه داده است. این شرکت با Xiaomi Youpin F95 که در اوایل ماه فوریه برای کودکان ساخته شده بود، شروع به فعالیت در این زمینه کرده بود.

در توضیح ثبت اختراع ماسک هوشمند بیان شده است که ماسک دارای پردازنده است. در این روش از واحد محاسبه ویژه ای برای محاسبه همه داده های جمع آوری شده از طریق سنسورهای موجود در محصول استفاده می شود.

به کمک ماژول ذخیره همه اطلاعات جمع آوری و ذخیره می شود و می توان آنرا به سایر دستگاه ها انتقال داد. علاوه بر این برای تصفیه بهتر هوا این ماسک دارای باتری نیز است.

همچنین گفته شده است که یک سنسور شتاب سنج که مشخص می کند کاربر در حال حرکت است یا در حالت ثابت قرار دارد، در ماسک هوشمند قرار خواهد گرفت.سنسورهای موجود در ماسک هوشمند شیائومی داده هایی از قبیل زمان استفاده از ماسک، جذب آلودگی، حجم نفس، شمارش نفس را ضبط می کنند. بنابراین وضعیت نهایی کاربر از طریق ماسک قابل پیگیری است.

البته قابلیت های این ماسک محدود به این موارد نیست. گفته می شود که این ماسک اطلاعاتی در مورد آب و هوا و کیفیت هوا در شهری که کاربران در آن قرار دارند، ارائه می دهد و این داده ها را از طریق برنامه تلفن همراه نمایش می دهد.

همچنین گفته شده است که ماسک هوشمند می تواند تنفس کاربر را زیر نظر بگیرد و در صورت لزوم یک روش تنفس سالم تر را پیشنهاد بدهد. البته لازم به ذکر است که این فقط یک درخواست ثبت اختراع است ، زیرا ممکن است چنین محصولاتی بعد از حق ثبت اختراع توسط شرکت به دست کاربر نهایی نرسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061556

وب گردی

وب گردی