کشف  3000 کیلو مواد محترقه غیرمجاز در تهران

سرپرست معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف ۳ تن مواد محترقه غیر مجاز در سه عملیات مستقل در طرح یک هفته‌ای برخورد قاطع با فروشندگان و تولید کنندگان مواد محترقه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ علی علیشاهی سرپرست معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف ۳ تن مواد محترقه غیر مجاز در سه عملیات مستقل در طرح یک هفته‌ای برخورد قاطع با فروشندگان و تولید کنندگان مواد محترقه خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح یک هفته‌ای برخورد قاطع با فروشندگان و تولید کنندگان مواد محترقه، گفت: با دریافت چند خبر مبنی بر دپو، تولید و توزیع مواد محترقه، بررسی موضوع در دستور کار تیم‌های عملیات و تجسس معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه با تکمیل اقدامات اطلاعاتی در اجرای این طرح، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، مالک کارگاهی واقع در شهرستان ری مواد محترقه دست ساز تولید می‌کند.


این مقام انتظامی افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی و شناسایی محل کارگاه، با دستور قضائی تیم عملیاتی این معاونت برای دستگیری متهم به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند ضمن دستگیری مالک کارگاه ۴۶۹ هزار قلم انواع مواد محترقه غیرمجاز، مقادیر زیادی لوازم بسته بندی شامل کارتن، نوار چسب، تسمه و ۴ دستگاه بزرگ تولید و بسته بندی و یک دستگاه خودرو مورد استفاده در حمل و انتقال مواد محترقه کشف کنند.

سرپرست معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در خصوص عملیات دوم این طرح توضیح داد: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که مالک دو انباری در محدوده خیابان شهید مصطفی خمینی مقادیر فراوانی مواد مخدر جمع آوری کرده است که با شناسایی محل انبار‌ها و هماهنگی قضائی هر دو محل بازید و حدود یک میلیون و ۴۶۷ هزار قلم مواد محترقه قاچاق و غیر مجاز کشف شد.


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این عملیات مالک انباری‌ها نیز شناسایی و دستگیر شد، در خصوص عملیات سوم عنوان کرد: با شناسایی انباری واقع در بازار تهران در محدوده خیابان مولوی ماموران اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند با هماهنگی‌های قضائی از محل انبار بازدید و ۲۷۵ هزار قلم انواع مواد محترقه کشف کنند.


این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در مجموع ۳ تن مواد محترقه کشف شد،گفت: کارشناسان ارزش ریالی مواد محترقه کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند و در این راستا ۳ متهم دستگیر شدند و هر ۳ پس از تشکیل پرونده در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

سرپرست معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پایان با اشاره به نزدیکی پایان سال و فعالیت‌های غیرقانونی سودجویان برای توزیع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک، از شهروندان خواست: هرگونه فعالیت مشکوک در این زمینه را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061592

وب گردی

وب گردی