مجلس آینده به سمت کیفی سازی آموزش عالی حرکت کند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: دانشجویان دربرهه های انتخابات باید بسیار تاثیرگذار باشنداما می بینیم که این اتفاق بالاخص در سالهای اخیر رخ نداده است؛یکی از علت های اصلی و اساسی این است که جریان ها و گروه های دانشجویی انسجام کامل و کافی ندارند.

حامد نظری مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشجویان در تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه گفت: دانشجویان به عنوان نخبگان و قشرفرهیخته جامعه، گروهی مرجع به حساب می آیند. به گونه ای که سایر گروه ها و اقشار جامعه به حرکت دانشجویان نگاه کرده و متاثر از آن کنش ها و واکنش های خود را تنظیم می کنند.

وی افزود: اینکه حضرت امام خمینی(ره) می فرماید: 《دانشگاه مبدا همه تحولات است》 به همین دلیل است که حضرت امام (ره) کاملا نسبت به جایگاه دانشگاه و دانشجویان و میزان تاثیرگذاری آنها اطلاع داشت. به همین دلیل چنانچه دانشجویان به یک بلوغ سیاسی برسند به راحتی این توانایی را دارند که جامعه را به سمت کمال هدایت کنند البته احتمال عکس آن نیز صدق می کند.

نظری ادامه داد: از آنجایی که اکثریت دانشجویان را قشر جوان جامعه تشکیل می دهند و خصیصه جوانی؛ آرمانگرایی و عدالت طلبی، فسادستیزی و شور نشاط است، دانشجویان می توانند پرچم آرمان گرایی و عدالت طلبی را به اهتزاز درآورند و مطابق با این شاخصه ها درانتخابات حضوری تاثیرگذار و مثبت داشته باشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد اهواز گفت: دانشجویان در برهه های انتخابات باید بسیار تاثیرگذار باشند اما می بینیم که این اتفاق بالاخص در سالهای اخیر رخ نداده است؛ یکی از علت های اصلی و اساسی این است که جریان ها و گروه های دانشجویی انسجام کامل و کافی ندارند. تشکل های دانشجویی درصد بسیار کمی از دانشجویان راجذب کرده اند، به همین دلیل نمی توانند جریان تشکیل دهند واگر جریان دانشجویی شکل نگیرد دانشجویان تاثیرگذاری خود را از دست داده و توانایی پیگیری مطالبات مردم را نخواهند داشت.

وی درباره اولویت های مجلس آینده در حوزه دانشگاه و آموزش عالی تصریح کرد: اولویت مجلس آینده در دانشگاه، بایدحرکت به سمت کیفی سازی باشد. ما در دانشگاه‌ها رشد کمی بسیار بالایی داشته ایم که همین سرعت بالای رشد کمی، باعث شده که امروزه در کشور ما دانشگاه هایی وجود دارندکه حتی یک عضو هیئت علمی ندارند؛ لذا چگونگی اخذ مجوز این دانشگاه ها جای سوال است.

نظری اضافه کرد: باید نقشه علمی کشور و بسیاری از اسناد بالادستی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، به صحن مجلس آمده و مبتنی بر آنها قانون هایی جامع جهت هدایت علم در دانشگاه ها به سمت حل مشکلات و معضلات طراحی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک مجلس کارآمد زمانی شکل خواهد گرفت که نمایندگان آن تلفیقی از انسان های متعهد، باتجربه، متخصص، صاحب نظر در حوزه های گوناگون باشند و جوانانی پرشور، عدالت خواه، فساد ستیز و ساده زیست باید این مجلس را مطالبه کند چنین مجلسی می تواند به موتور پیشران کشور تبدیل شود و به سرعت مسائل و معضلات را حل کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061647

وب گردی

وب گردی