جزئیات اجرای طرح سفرنامه کوچ دانش‌آموزان عشایر در تعطیلات نوروز

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان عشایری در تعطیلات عید نوروزی سفرنامه کوچ می‌نویسند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، محمدرضا سیفی به ممنوعیت توزیع پیک نوروزی بین دانش‌آموزان دبستانی اشاره کرد و گفت: در این طرح مانند 2 سال گذشته دانش‌آموزان دبستانی به‌ جای حل تمرین‌های خسته‌کننده، کتاب می‌خوانند و آن کتاب‌ها را خلاصه می‌کنند و داستان‌های واقعی شنیده‌ شده از کوچ را خلاصه کرده و با صدای خود از طریق فضای مجازی ارسال می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموز عشایری به خاطر لمس واقعی طبیعت، راوی حقیقی‌ترین اتفاقات روزمره زندگی هستند و آن‌ها می‌توانند سختی مسیرهای طی شده تا مدرسه چادری خویش را در قالب خاطره بنویسند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: لزومی ندارد که حتماً دانش‌آموزان دبستانی و پیش‌دبستانی کتاب داستان خریداری کنند، آن‌ها می‌توانند از کتاب‌هایی که قبلاً داشته‌اند یا از داستان‌هایی که از اولیا خود شنیده‌اند، استفاده کنند.

سیفی ادامه داد: این دانش‌آموزان چون در دل طبیعت زندگی می‌کنند، می‌توانند از خاطرات عشیره و ایل خود و آمدوشدهایی که در ییلاق و قشلاق‌هایی که همراه خانواده هستند، داستان کوچ و سفرنامه کوچ تهیه کنند.

وی گفت: تهیه سفرنامه کوچ می‌تواند علاوه بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان، گنجینه مفیدی از آداب، رسوم و فرهنگ عشایر کشور به وجود بیاورد.

سیفی با بیان اینکه امسال یک تفاوت اساسی با سال‌های گذشته وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان عشایری یا والدین آن‌ها می‌توانند مستقیماً از طریق شماره تلفن 09361381011 (فضای مجازی) سفرنامه کوچ خود را تا پایان فروردین سال ۹۹ به دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر ارسال کنند و در این مورد بخشنامه تکمیلی به ادارات آموزش‌وپرورش عشایر کشور ارسال‌ شده است و این ادارات نیز موظف شدند طرح فوق را به تمام مدارس عشایری کشور ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061684

وب گردی

وب گردی