محکومیت انتشار اطلاعات غلط در مورد کرونا

دانشمندان ارائه اطلاعات غلط در مورد منشا شیوع ویروس کرونا را محکوم و اعلام کردند که این ویروس مانند بسیاری از هم‌نوعان خود از حیوانات سرچشمه گرفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروهی متشکل از 27 دانشمند برجسته بهداشت عمومی در خارج چین که پیش از این در مورد ویروس سارس مطالعه کرده بودند با قاطعیت اعلام کردند که این ویروس دقیقاً مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر که اخیراً در انسان پدید آمده از حیات وحش سرچشمه گرفته است. مشاهدات و حتی یک مقاله علمی از آزمایشگاه ووهان چین، نیز این مطلب را تایید می‌کند.

دانشمندان 9 کشور طی بیانیه‌ای که به صورت آنلاین در‌ » Lancet» منتشر شده نوشتند: به اشتراک گذاری سریع، باز و شفاف داده‌ها در مورد این شیوع اکنون در معرض تهدید شایعات و اطلاعات غلط در مورد ریشه‌های آن است.

بسیاری از پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تا کنون موسسه ویروس شناسی ووهان را مورد انتقاد قرار داده‌اند زیرا این شهر آزمایشگاهی با سطح بالای امنیتی دارد که محققان آن در مورد ویروس‌های خفاش‌ها تحقیق می‌کنند. برخی گمانه‌ها مبنی بر این است که ویروس در آزمایشگاه و هنگام کار فرد را آلوده کرده است.

محققان مؤسسه تأکید کرده‌اند که هیچ ارتباطی بین شیوع بیماری و آزمایشگاه وجود ندارد. «Peter Daszak» رئیس اتحادیه اکوهلس و یک عضو برجسته این بیانیه است که با محققان مؤسسه ووهان همکاری کرده است.

Daszak گفت:« ما در عصر اطلاعات غلط رسانه‌های اجتماعی هستیم و این شایعات و نظریه‌های دروغین عواقب بدی از جمله تهدیدهای خشونت آمیز برای همکاران ما در چین دارد.»

ویروس کرونا، یکی از انواع ویروس‌هاست که باعث سرماخوردگی و بروز سرفه و عطسه همیشگی در فرد می‌شود؛ اما گاهی اوقات، نسخه جدیدی از آن انسان را آلوده و باعث مرگ‌و‌میر جدی می‌شود.

این ویروس در حال حاضر با نام جدید «coronavirus 2019‌» یا «کووید-19 » شناخته می‌شود. یافته‌های شیوع ویروس کرونای قبلی از جمله بیماری سارس(SARS) و نشانگان تنفسی خاورمیانه(MERS) به مقامات بهداشتی کمک می‌کند تا برخی از پیامدهای جدی‌تر این شیوع ویروس را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061699

وب گردی

وب گردی