استفاده ازمشاوران انتظامی در فیلم‌ها نمادین است

به گفته رئیس پلیس فتا پایتخت، استفاده از نام مشاوران انتظامی، بیشتر تشریفاتی و برای دریافت مجوز است وگرنه افرادی که نام آن‌ها برده می‌شود، متخصص این کار نیستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فیلم‌های پلیسی و جنایی مخاطبان بسیاری دارند، اما انگار دست اندرکاران این حوزه، نیازمند مخاطبان بیشتری هستند؛ به همین دلیل سکانس‌هایی را ایجاد می‌کنند که در دنیای واقعی صحت ندارد، اما ممکن است مخاطبان بیشتری برایشان فراهم کند.

در برخی از این فیلم ها، چیز‌هایی می‌بینیم که بسیار عجیب است، به عنوان مثال پیدا کردن یک شخص بی هویت در عرض پنج دقیقه یا مثال‌های دیگری که همه ما در این سبک فیلم‌ها شاهدش هستیم.

دیدن این سکانس‌ها برای مخاطبان جذاب است، اما باعث ایجاد سوالات مختلفی در ذهن آن‌ها می‌شود که آیا این مسائل واقعی است یا خیر. اکثر مخاطبان برای یافتن پاسخ پرسش هایشان به سراغ تیتراژ می‌روند و و با دیدن نام مشاوران انتظامی، متقاعد می‌شوند که این مسائل تخیلی زیر نظر کارشناسان رسمی ناجا تولید شده، پس حیقیت دارد.

از این رو، از رئیس پلیس فتا تهران بزرگ درباره این سکانس‌های عجیب و نظر کارشناسان ناجا پرسیدیم.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: در تیتراژ همه سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی، نام و نشان یک مشاوره انتظامی دیده می‌شود، اما این مشاوران افرادی هستند که کار عملیاتی نکرده اند و تجربه کافی ندارند.

وی افزود: کارگردان‌ها برای دریافت مجوز‌های لازم از وزارت ارشاد، نیازمند نام یک مشاوره انتظامی هستند و معمولا فقط از نام عده‌ای استفاده می‌کنند، اما مشاوره انتظامی صورت نمی‌گیرد.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: استفاده از نام این افراد، بیشتر تشریفاتی و برای دریافت مجوز است وگرنه افرادی که نام آن‌ها برده می‌شود، متخصص این کار نیستند.

وی افزود: این افراد تنها می‌خواهند الزامات وزارت ارشاد را انجام دهند و بحث مشاوره اصلا در دستور کارشان نیست.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پاسخ به این سوال که ناجا به اینگونه مشاوره‌های نمادین اعتراضی می‌کند؛گفت: ما فرصت نکاه کردن به فیلم‌ها و سریال‌ها را نداریم، اما معاونت فرهنگی ناجا قاعدتا این مسائل را پیگیری می‌کند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1061738

وب گردی

وب گردی