رفتن به لیست سیاه تاثیری بر کشور ندارد/ عده‌ای مدل حکومتی عربستان را برای ایران می‌پسندند

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: پیوستن ایران به لیست سیاه FATF تاثیری در فضای داخلی نگذاشته و در واقع شرایط بازار عادی است.

محمد دلگشایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره احتمال مذاکره مجدد بین ایران و آمریکا در صورت پیوستن ایران به FATF گفت: طرحی در سنا تصویب شد که بازگشتن آمریکا به میز مذاکره را زمینه‌چینی می‌کند. آمریکا تلاش خواهد کرد با دادن امتیازاتی به ایران دوباره مذاکره را مطرح کند.

وی تصریح کرد: ایده فشار حداکثری روی ایران شکست خورده و آمریکا به میز مذاکره باز خواهد گشت اما مردم ما به این نتیجه رسیدند که از نظر تحریم اتفاق بدتری نخواهد افتاد. همچنین قرار گرفتن لیست سیاه تاثیر زیادی ندارد چرا که این گروه ویژه اقدام مالی در لیست سیاه به دیگر کشورها توصیه می‌کند که با ایران روابط تجاری نداشته باشند.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در ادامه اظهار کرد: پیوستن ایران به لیست سیاه FATF تاثیری در فضای داخلی نگذاشته و در واقع شرایط بازار عادی است.

دلگشایی با اشاره به اینکه عده‌ای مدل حکومتی عربستان را برای ایران می‌پسندند گفت: آن‌ها خواهان فروش نفت و واردات هستند. نمی‌خواهند تن به سختی بدهند و دست به کار جدیدی بزنند.

وی با تاکید بر اینکه تفکر دولت خسته و ناکارآمد است، گفت: دولتمردان جز مذاکره ایده حکمرانی دیگری برای کشور نداشتند؛ اما برنامه‌ آن‌ها امروز شکست خورده و حاضر نیستند برنامه دیگری را جایگزین راهبرد خود کنند و بر راهبرد خود پافشاری می‌کنند.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه در دولت روحانی شاهد پراید 70 میلیونی بودیم، اظهار کرد: بقای دولت وابسته به موضوعاتی چون FATF است و افرادی هم از آن منافع اقتصادی می‌برند. به دلیل جوان نبودن کابینه سیاستمداران حاضر به انجام کار نیستند.

دلگشایی تاکید کرد: مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم توجه به ظرفیت‌های داخلی است از این رو باید با جوانگرایی به سمت داشتن بهترین مدل حکومتی قدم برداریم تا عقب‌ماندگی ها جبران شود و عملکرد بهتری داشته باشیم، با کشور قوی حکمرانی به شدت خوبی را تجربه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061749

وب گردی

وب گردی